Ezúttal is új adók és új termékek fűszerezik a versenyt, de a díjak lefelé tartó tendenciája úgy tűnik idén sem fog megtörni.

Továbbra is kedvező díjakra számíthatnak az autósok, akik november 1 és november 30 között választhatják ki melyik biztosítót szeretnék maguknak 2013-ban. A kötelező biztosítások 5-10 százalékos díjcsökkenése mellett az akár 30-60 százalékosra is felkúszó lakás és CASCO biztosítási engedmények lehetnek népszerűek a kampányban. A most lakás és CASCO biztosításokat kötő ügyfelek ugyanis a kedvező díjon megkötött lakás és CASCO biztosításaikkal elkerülhetik a januártól bevezetésre kerülő 15 százalékos CASCO és 10 százalékos lakásbiztosítások után fizetendő adók miatti díjemelkedéseket. Ezen szerződések díjai ugyanis egy évig nem változtathatóak majd a biztosítók részéről, vagyis megmarad a kedvező díjuk.

Továbbra is jól járnak majd a szerződéseiket az interneten keresztül ügyintéző, illetve a kármentes autósok. A tavalyi kampányt megnyerő UNIQA Biztosító például közel 50 százalékosra növeli elektronikus kommunikációs kedvezményét. A SIGNAL Biztosító pedig az online megkötésre kerülő szerződéseket díjazza 20 százalék extra engedménnyel. A két évvel ezelőtti kampánynyerő K&H pedig 25 százalék plusz kedvezményt ad legtöbb kármentes ügyfélnek.

Budapest környéki és a vidéki autótulajdonosoknak több biztosító is jelentősen csökkenti díjait. Az AEGON és Union esetében az budapesti agglomerációban lakók 5-15 százalékkal kell kevesebbet fizessenek, a Wáberer Hungária (korábbi: Wabard) pedig vidéken ad 10 százalékkal alacsonyabb árat. A közszolgákért folytatott éles versenybe is beszáll a KÖBE, aki 15 százalékra növeli kedvezményét ebben a szegmensben.

A már hagyományosan kedvező árú termékek mellett az autósok új szolgáltatásokkal is találkozhatnak a kampányban. A Wáberer például ingyenes bónusz biztosítást vezet be kötelezője mellé, amivel az üzembentartók ez idáig egyedülálló módon biztosíthatják bónuszfokozatuk megőrzését arra az esetre, ha járművüket más sofőr (pl.: gyermekük) vezeti és eközben kárt okoz.

Szintén újdonság, hogy a 4 millió autós mellet a kampány a 9 millió hazai bankszámla tulajdonosának is kínál jelentős megtakarítási lehetőséget, akik a kampányban néhány perc alatt ellenőrizhetik majd bankszámlájuk díját, és átlagosan várhatóan 15-20 ezer forintot megtakarítva egyszerűen válthatnak kedvezőbb számlacsomagra.

A Biztosítás.hu szerint a kampányban várhatóan jóval fél milliónál több váltóra lehet számítani, és ha az autóhasználat csökkenése a jelenlegi éves 5 százalékos ütemet tartja a jövőben, a kötelező díjának csökkenése is tovább folytatódhat.

Vissza a lap tetejére