Holott a havi pár ezer forintos költséget, amivel a CASCO jár, ha szembeállítjuk az adott autó több milliós értékével, látszik, hogy a szerződés fenntartása nem olyan nagy ár azért, hogy biztosítva legyünk az ilyen esetekre is. Mivel hazánkban a lakásvásárlás után az autó a legjelentősebb beruházás, valamint sok embernek a munkájához, vagy a munkába jutáshoz van szüksége autójára, így rengeteg autósnak akár egzisztenciális kockázatot is jelenthet járművük ellopása.

A CASCO-val nem rendelkező autósok fele döntésük indokául a magas díjat jelölte meg, további 30% autójuk magas életkorára hivatkozott. További ok még a biztosítók részéről tapasztalt gyenge fizetési hajlandóság, valamint a túl magasnak ítélt önrész.


A megszokott mintától évről-évre egyre jobban eltérő időjárás nemcsak a mezőgazdaságban okoz problémákat, hanem a biztosítási piacon is. Ez, valamint azok a tények, hogy egyrészt 2003 óta nem sikerült díja emelni, valamint egyre csökken a szerződések száma, a lakásbiztosítási díjak emelkedéséhez vezethet.

A rendhagyó időjárás miatt tetemes összegű kárkifizetéseket könyvelhettek el a biztosítók tavaly, valamint idén is, emellett nem emelkedett a lakásbiztosítási díjakból származó bevételük. Ennek következtében előbb-utóbb drágításra lehet számítani. És ha már az előrejelzéseknél tartunk, több biztosító is jelentős összegű kifizetésekre készül az idei nyári viharszezon alatt.

Vissza a lap tetejére