Az adatbázisba a gépjármű adatokat az adásvételben részt vevő felek töltik fel, mely adatok ezután állami tulajdonba kerülnek. Itt olyan információk lesznek elérhetőek, mint az óra állás, mikor volt javítva, szervizelve az autó, balesetezett-e, stb. A két szervezet a használtautó piac átláthatósága és „kifehéredése” érdekében több törvénymódosítási javaslattal is előálltak. Indoklásképpen a MABISZ főtitkára elmondta, a polgári törvénykönyv egy ide vonatkozó része, miszerint az autótulajdonost egy baleset után nem kötelezheti senki a javíttatásra, nagyban akadályozza a fent említett törekvést. Mivel nem kötelező a javítás, így gyakran fekete szervizekben kötnek ki a megtört autók, melyek egyrészt nem adóznak, így jelentős összegtől esik el az állam, másrészt a javítás minősége nem garantált, így az új tulajdonos akár veszélybe is kerülhet a nem szakszerű szerviz miatt.


Az Angol Biztosítók Szövetsége egy olyan, biztosítóközi adatbázist hozott létre, melybe n az egyes intézmények biztosítási csalásokra vonatkozó információkat oszthatnak meg egymással. Ezzel az ABI ügyfélvédelemmel kapcsolatos történetében új fejezet nyílt.

Nick Starling, az ABI elnöke elmondta, a regiszter létrehozása a szakma iránti elkötelezettséget is demonstrálja. Nagy Britanniában egyébként is fontos fellépni a biztosítási csalások ellen, valamint a becsületes ügyfelek védelmében, ugyanis éves szinten mintegy 2 milliárd fontjába kerül ez a tisztességes szerződőknek.

Vissza a lap tetejére