A biztositas.hu-n - kétszeresére emelkedett látogatószám mellett - háromszor annyian váltottak biztosítót az első napon, mint az elmúlt évi kampánykezdeten. A Biztosítás.hu Kft. a növekvő átszerződési arányból és a tavalyi mintegy 600 ezer novemberi díjlehívásból kiindulva mintegy 1,2 millió díjlekérdezése és legalább 30 ezer átszerződőre számít oldalán.

Az online kedvezményének köszönhetően a váltók mintegy 45 százaléka MÁV-hoz szerződik, míg a legtöbben az Uniontól az Argosztól és az Allianztól távoznak.

Az első két nap tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy az ügyfelek továbbra sem a szolgáltatás alapján választanak, hanem még mindig a díj a legfontosabb szempont. A lakás-, casco és utasbiztosításoknál ugyanakkor a szolgáltatások is befolyásolják az ügyfél döntését. A kötelezőnél azért lehet más a helyzet, mert kár esetén a biztosító nem a biztosítottnak szolgáltat, hanem az "ellenfélnek", vagyis a szolgáltatás minősége nem a biztosítást megkötőt érinti.

A biztositas.hu tapasztalata szerint az ügyfelek egyre jobban informáltak a kötelező biztosítások kérdéseiben és egyre rutinosabbak az internetes biztosításkötésben. Erre utal, hogy a kft. telefonos ügyfélszolgálatának leterheltsége a megnövekedett kötésszámok ellenére sem jelentős, vagyis az ügyfelek nem rohamozták meg kérdéseikkel a call centert, illetve az, hogy az ügyfelek 60 százaléka már a kötést követően azonnal visszaküldi faxon a felmondó nyilatkozatát.

Vissza a lap tetejére