- Vass Sándor (VS): Valóban történt bizonyos személyi változás a cég élén is: a vezérigazgatónk, Dr.Wolfgang Felser a Felügyelő Bizottság elnöke lett. Utódjának Dr. Hochmann Andrást, a magyar leányvállalat korábbi vezérigazgató-helyettesét választották. BSZ: Ez a személyes karrieren túl egyben azt is jelenti, hogy a cég vezetése a magyar leányvállalat tevékenységével elégedett volt. VS: Feltétlenül. Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy a leányvállalatok közül a legjobbak között teljesítettünk. Ezt bizonyítja a GRAWE Életbiztosító Rt. múlt évi nyereséges eredménye és az új ügyfelek számának jelentős növekedése. 2004-ben ez kereken
10 ezer új szerződést jelentett. BSZ: És ez mind életbiztosítás? VS: Természetesen. BSz: A vezetésben történt változás, de ez egyben üzletpolitikai szemléletváltozást hozott? VS: Nem. Kompozit biztosítóként továbbra sem kíván a cég nálunk piacra lépni. Az új vezetés megítélése szerint is Magyarországon a vagyonbiztosítás csaknem teljesen lefedett üzletágnak tekinthető. Ráadásul a vagyonbiztosítási üzletág alapvető értékesítési átszervezést tenne szükségessé, elsősorban az önálló értékesítési hálózat megszervezését, amit szintén nem tart érdemesnek a tulajdonos. BSZ: A GRAWE a szomszédos országokban, ahol már a cég működik, ott sem kompozit cégként van jelen? VS: Horvátországban például a GRAWE a legnagyobb kompozit biztosító. Igaz, hogy eleve úgy is indult. Ez a helyzet Szlovéniában is. Itt Magyarországon azonban megnyugtatónak életbiztosítóként látjuk a piacot, és az eddigi valóban jó eredményünk jelentős további növekedés lehetőségét kínálja. BSZ: Minden alap megvan tehát arra, hogy a GRAWE Életbiztositó Rt. teljesíteni tudja a következő évre, évekre kitűzött üzleti tervét. De akkor jön a nagy titok, illetve az arra vonatkozó nagy kérdés: van-e általánosítható magyarázata a GRAWE következetes „dobpergés” és hangzatos reklámdömping nélküli sikerének? Hiszen a cég helyi vezetése vitathatatlan eredményt ér el a különben egymást agresszív módon versenyre kényszerítő hazai piacon. VS: Megpróbálok röviden magyarázatot adni: nincs abban semmilyen trükk, ördöngösség. Nincs is külön titka a sikernek. Egyszerűen sikerült bizalmat teremteni azzal, hogy a GRAWE biztosítási szerződésében foglalt ígéreteit betartotta. A betartott ígéretek és korrekt partneri kapcsolataink brókereinkkel bizonyítják stratégiánk és célkitűzéseink helyességét. BSZ: A válasz éppen az egyszerűsége miatt látszik különlegesnek. Emlékszünk a GRAWE indulása körüli zajra, amit a cég jelenlegi vezetése nemcsak felszámolt, de párhuzamosan széles körben stabilizálta az ügyfelek bizalmát. Ebből - egyebek között - az a következtetés is adódik, miszerint a GRAWE Életbiztosító nagysága ideális lehetőség a bizalom megteremtésére és megtartására is. VS: Remélem, hogy az ügyfélközpontúság - amit nemcsak hangoztatni kell - a magyarországi GRAWE erőssége. Noha büszkék vagyunk az ügyfélszám folyamatos növekedésére, célunk egészében, hogy „kicsi, de megbízható cégnek” tartsanak a jelenlegi és majd csatlakozó további új ügyfelek is. A jelentős ügyfélszám növekedés ellenére nem romló a kárhányadunk, ami azt jelzi, hogy legjobb ügyfeleink a leghűségesebbek és kölcsönösen elégedettek vagyunk. BSZ: Vannak-e egyáltalán új termékei a cégnek? VS: Van, de az új termékre nem öncélúan törekszünk, annak azonban mindig van értelme, hogy az ügyfél igényeit figyelembe véve javítsuk a termékeinket. Rögtön hozzáteszem, köztudott, hogy a hazai alkuszok, brókerek 80-90 százaléka inkább csak a vagyon üzletágban köt szerződéseket, a velünk dolgozók azonban szívesen vállalják az élet üzletágat is, mert ezzel meg tudják teremteni a hosszú távú bizalmat. BSZ: Ezt a jutalékversenyben folytatott partnerség határozza meg? VS: A partnerség igen, de a jutalékverseny nem. Mert ez előbb-utóbb minden céget veszedelmes „lejtőre” vezet, ahol - ahogy mondják - nincs megállás. Az elmúlt időben bebizonyosodott, hogy a jó alkusznak és brókernek is a korrekt együttműködés, a korrekt céggel felér bármilyen agresszív jutalékversennyel a mindennapi üzletszerzés, az értékesítés során. BSZ: A szemlélet, sőt a gyakorlat is a GRAWE vezetésének folyamatos, következetes filozófiáját igazolja, szemben a különböző elterelő hadmozdulatokkal próbálkozó versenytársakkal? VS: A GRAWE nemzetközi és helyi vezetése egyaránt abból indul ki, hogy az életbiztosítás a személyes kapcsolatokról, a bizalomról szól. Ez a bizalom tükröződik reklámtevékenységünkben is. Cégünk társadalmilag hasznos támogatást nyújt a művészet, a kultúra és a sport területén a médiák költséges igénybevétele helyett.
Vissza a lap tetejére