A Magyar Posta Biztosító eredményei

A cég indulása után másfél évvel a Magyar Posta Életbiztosító a 6. legnagyobb társaságnak számít a magyar piacon, míg a Magyar Posta Biztosító a 12. helyet foglalja el. A két társaság működése óta már köze 200 ezer ügyfelet szerzett, ami jól bizonyítja a cég üzletpolitikájának helyességét, hogy az egyszerű termékek postai hálózaton keresztül történő értékesítése jól működik a magyar piacon is.

A termékfilozófia: „Egyszerű • Közeli • Biztos • Kedvező”

A biztosítások értékesítése 2003 elején kezdődött négy termékkel. PostaÉrtékŐr folyamatos díjas élet-, PostaHozamŐr egyszeri díjas élet-, PostaTestŐr baleset-, és PostaFészekŐr otthonbiztosítással, amely májusban a PostaUtasŐr utasbiztosítás értékesítésével kiegészült. 2003. november 1-jétől a PostaAutóŐr kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás került bevezetésre, amely nagyon nagy sikert aratott a magyar piacon. A Magyar Posta Biztosító gépjármű-biztosításai körét teljessé téve 2004 novemberében a PostaCasco szolgáltatásával is megjelent a piacon. Ezen kívül szintén ebben az évben egészült ki a PostaFészekŐr termék ingóságbiztosítással is, amely tovább bővítette a piaci lehetőségeket. A társaság minden szolgáltatásánál a vállalati filozófiát követve - „Egyszerű • Közeli • Biztos • Kedvező” kedvező ár-érték arányú szolgáltatást kínál az ügyfeleknek.

A Magyar Posta Biztosító szerepe a Posta modernizációs folyamatában

A Postán zajló változások nehéz feladatok elé állítják a munkatársakat, egy teljesen új irány és szemlélet kialakítását feltételezik. A változások sikerének egyik mérföldköve, a munkatársak aktív, konstruktív közreműködése. A biztosító által Németországból átvett modern értékesítési szaktudás és az ennek alkalmazásához szükséges eszköztár a postás szakemberek ismereteire, tapasztalatára épít. A biztosító célja, hogy az általa közvetített szemlélet általánossá váljon, a biztosítások közvetítéséhez elsajátított ismereteket a munkatársak széleskörűen, sikerrel tudják alkalmazni, hasznosítani. Az induló cég sikeres első évet zárt, amelyet egy eredményes 2004. év követett. A siker egyik fontos eleme az a németországi know-how volt, amelyet kezdetektől fogva a Magyar Posta Biztosító eredményesen használ Magyarországon a biztosítások értékesítésében és az eladások postai hálózatban történő támogatására.

Németországi módszer alkalmazása Magyarországon

A Magyar Posta Biztosító a Magyar Posta Rt.-vel közösen alakította ki azt az egyedi, a magyar piaci viszonyokra alkalmas értékesítési módszertant, a BEST-módszert, amelyet a Talanx AG németországi vállalata, a PB Versicherung közösen a Deutsche Posttal és a Postabankkal mér évek óta sikeresen alkalmaz. A BEST-módszer a sajátságos terméktulajdonságokon alapszik. A biztosítások eladása - legtöbb termék értékesítésével szemben - specifikus, mivel nem egy kézzelfogható, azonnali termékről vagy szolgáltatásról, hanem egy jövőbeni ígéretről szól. Ennek következtében csak speciális igényfelkeltő módszerek alkalmazásával értékesíthető. Az ügyfelekben nem, vagy csak minimális esetben fogalmazódik meg magától a biztosítás utáni igény, ugyanakkor más termékek esetében a forgalmat szinte teljes egészében az ügyfelekben már kialakult igény alakítja. A többi szolgáltatásnál is igaz, hogy az igényfelkeltés alapú értékesítés forgalomnövekedést eredményez. Biztosítás esetében viszont csak ez a módszer alkalmazható a biztos forgalom megteremtésének érdekében. A BEST módszer folyamata: Bemutatás • Együttműködés • Siker • Támogatás A biztosítás eladásának sikere csak az értékesítési és szakmai ismeretek rendszeres gyakorlati alkalmazásán, továbbá belső meggyőződés és külső meggyőzés által valósul meg, amely előzetes tanulást, sikerélményt és önmaguk által megszerzett pozitív tapasztalatokat igényel. Ennek a feladatnak a megoldása a változásokat előidéző és megvalósító értékesítés támogatóktól lényegesen időigényesebb, összetettebb munkát, komplex rendszerek folyamatos és rendszeres alkalmazását teszi szükségessé. A biztosítás-értékesítést támogató munkatársak feladata, hogy személyes jó példával járjanak elöl, ezáltal a postahelyi kollégáknak bizonyítsák szakmai és értékesítési kompetenciájukat. Idejük nagy részét együtt töltik munkatársaikkal, és nap mint nap bizonyítják, hogy képesek az eladás minden lépésére oktatni kollegáikat, azt a gyakorlatban is bemutatni, gyakoroltatni mindaddig, amíg a postai dolgozó maga is saját hasznára tudja sikeresen alkalmazni az elsajátítottakat. A módszer lényege, hogy a postások ne elméleti síkon tanulják meg az ügyfélmegszólítást, valamint a biztosítási szolgáltatások értékesítését, hanem testközelben, rögtön a gyakorlatban legyenek részesei a folyamatnak. A fenti módszer alapjai ugyanolyan jól működnek a német piacon, mint ahogy Magyarországon is.
Vissza a lap tetejére