Megköthető-e az utasbiztosítás, ha már külföldön vagyunk?

Nem, az utasbiztosítás kizárólag az utazás megkezdése előtt köthető meg. Az utazás megkezdése után (akár online) megkötött szerződés érvénytelen. Lehetőség van viszont a megkötött utasbiztosítás szükség szerinti meghosszabbítására, akár külföldről is. Ilyen igény esetén a biztosító assistance-központját kell felhívni.

Mikortól kezdődik az utasbiztosítási védelem?

Utasbiztosítás kalkulátor

Oldalunkon könnyedén megtalálhatja
az önnek leginkább
megfelelő utasbiztosítást!

Ez egyrészt a kötvényen szereplő kezdődátumtól, másrészt attól függ, hogy mikor lépjük át Magyarország határát. Az utasbiztosítások túlnyomó többsége csak külföldön vállal kockázatot, de már előfordult, hogy egy-egy biztosító kiegészítette szolgáltatását korlátozott belföldi fedezettel (pl. az elindulás utáni közlekedési balesetre).

Mi minősül Európának az utasbiztosításokban?

Az európai országokon kívül a Földközi-tenger szigetei, valamint az európai államokhoz tartozó Atlanti-óceáni szigetek, de Törökország Ázsiai területei is ideértendők. Néhány biztosító az észak-afrikai államok közül a legkedveltebb utazási célpontokat is európai tarifával számolja, természetesen díjszámítónk ezt is figyelembe veszi.

Vonatkozik-e az utasbiztosítás a terhességgel kapcsolatos kezelésekre?

A biztosítók többsége a terhesség 25. vagy 28. hetéig, csak sürgős orvosi beavatkozás esetén vállalja az orvosi költségek megtérítését, egy biztosító pedig (az Uniqa) egyáltalán nem vállal ilyen kockázatokat. Ilyen esetekben az utasbiztosítás mellé feltétlenül váltsuk ki a Európai Egészségbiztosítási Kártyát is.

Mit tegyünk ha külföldön megbetegszünk, balesetet szenvedünk?

A biztosítótársaságok asszisztencia szolgálatát érdemes – és legtöbbször kötelező is - felhívni. A segélyszolgálat nem csupán tanácsokat ad nekünk anyanyelvünkön, hanem a regisztrációt követően a minket ellátó egészségügyi intézmény felé fizetési garanciát is nyújt, így nem kell ott helyben rendeznünk kiadásainkat. Ekkor a számlát nem mi, hanem biztosító partnerünk kapja és ezt a számlát ők is rendezik.

Amennyiben - a segélyszolgálat igénybe vétele nélkül - mi magunk rendezzük a balesetből, betegségből eredő kiadásainkat, úgy a biztosító társaságok a hazaérkezést követően térítik a számláinkat, de csak meghatározott – nem túl magas - összegig. A kár megtérítéséhez a biztosítók az eredeti számlák bemutatásához ragaszkodnak.

Ha nem sikerülne telefonálni?

Ha állapotunk nem tenné lehetővé a telefonálást úgy kezelőorvosunk, vagy hozzátartozónk feladata a telefonálás. A telefonálás után az ügymenet azonos az előző pontban foglaltakkal.

Van-e teendő a kárrendezéssel kapcsolatban miután telefonáltunk?

A kárunkat a hazaérkezést követően mindenképpen jelentsük be biztosító partnerünknél. A kárbejelentésre akkor is szükség van, ha telefonon sikerült mindent még külföldön elintéznünk. A kárbejelentést írásban tegyük meg (levélben vagy faxüzenetben), de előtte érdemes telefonon érdeklődni a kárügyintézésről.

Milyen dokumentumok szükségesek a kárbejelentéshez?

  • Biztosítási kötvény
  • Orvosi igazolások
  • Jegyzőkönyv balesetbiztosítási káresemény esetén
  • Eredeti számlák
  • Eredeti gyógyszervásárlási számlák
  • Eredeti rendőrségi jegyzőkönyv
  • Haláleset esetén halotti anyakönyvi kivonat

Külföldi állampolgár köthet-e utasbiztosítást?

Az oldalunkon keresztül külföldi állampolgár abban az esetben köthet utasbiztosítást, amennyiben magyarországi lakcímkártyával és magyar társadalombiztosítással rendelkezik, a biztosításkötés időpontjában Magyarországon tartózkodik és nem hazájába, hanem 3. országba utazik.

Külföldön tartózkodom, köthetek még biztosítást?

Nem. Az utasbiztosítás kötésének egyik feltétele, az hogy az ügyfél Magyarországon tartózkodjon.

Maximum hány éves gépjárműre köthetek biztosítást?

Az oldalunkon keresztül általánosságban 10, egyes esetekben legfeljebb 15 éves gépjárműre van lehetőség biztosítást kötni.

Külföldi rendszámú autóra tudok-e biztosítást kötni?

Az oldalunkon keresztül nincs lehetőség külföldi rendszámú gépjárműre biztosítást kötni.

Kötöttem biztosítást, de nem kaptam e-mailben visszajelzést,mi a probléma?

Ebben az esetben feltehetően nem ment végig a teljes kötési folyamaton (sikeres kezdeményezést követően minden esetben e-mailben visszaigazoljuk a kötést). A másik lehetőség, hogy a kötési folyamatban helytelen e-mail címet adott meg, vagy levelezőprogramja a spam-mappába tette az üzenetet (kérjük, ellenőrizze).

Mikor és milyen formában kapok kötvényt?

A kötvényt a díjfizetést követően e-mailben küldjük meg Önnek, illetve az online ügyfélszolgálat felületéről bármikor elérheti, letöltheti.

Számlát szeretnék, hol tudom bejelölni (magánszemély)?

Magánszemély esetén a kötési folyamatban nincs lehetőség bejelölni a számlaigényt. Amennyiben magánszemélyként mégis szüksége van számlára, kérjük jelezze felénk e-mailben és kérését továbbítjuk a biztosító felé.

Számlát szeretnék, hol tudom bejelölni (cég)?

Amennyiben a kötés elején szerződőként céget jelöl meg, ebben az esetben a számlaigényt automatikusan továbbítjuk a biztosító felé. (Az AIG, a K&H és a Wáberer Biztosító esetén maga a kötvény számlának minősül, így külön számla nem kerül kiállításra.)

Töröltetni szeretném a már kifizetett biztosítást, mert az utazás meghiúsult. Mi a teendőm?

A törlés kezdeményezésére legkésőbb az utazást megelőző nap éjfélig van lehetőség. A törlési kérelmet szíveskedjen elküldeni részünkre e-mailben a kapcsolat@biztositas.hu e-mail címre.

Töröltetni szeretném a kezdeményezést, amit még nem fizettem ki. Mi a teendőm?

A törlési kérelmet e-mailben küldje el részünkre, a kapcsolat@biztositas.hu e-mail címre.

Vissza a lap tetejére