Míg a novemberi váltási időszakban az autósok kb. 33%-a vált biztosítót, addig a kampányból kikerültek csupán negyede. Ez az állapot azért kedvezőtlen rájuk nézve, mert egyrészt a szezonon kívül nem teremt kellő versenyhelyzetet a biztosítóknak, másrészt pedig közel 2 milliárd Ft marad a társaságok zsebében abból kifolyólag, hogy az autósok nem hasonlítják össze díjaikat, amikor lehet, és nem váltanak egy olcsóbb konstrukcióra.


Egy magyar biztosító, valamint a Magyar Passzívház Szövetség (MAPASZ) együttműködést hoztak létre, melynek célja a környezettudatos, modern, energiatakarékos otthonok elterjedése és népszerűsítése a magyar lakosság körében. A biztosító az együttműködés keretében olyan innovatív és „öko” termékek bevezetését tervezi, melyek keretén belül a „zöld” házak fenntartásához szükséges drága berendezések (napelemek, napkollektorok) is fedezetben részesüljenek. A jelenleg a piacon megtalálható konstrukciók ugyanis csak részben fedezik ezeket az eszközöket.

Ez a lakásbiztosítási termék azért is egyedi, mert 15 ezer Ft értékhatárig hozzájárul a jövő évtől kötelező Lakás Zöldkártya kiváltásához, mely alapján hasznos információkat szerezhetünk be az adott ingatlan energia hatékonyságáról (ami a forgalmi értéket is befolyásolja), valamint e nélkül tartós bérbeadást, átírást megvalósítani sem lehet.

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére