Ennek köszönhetően, a megbízható piackutatási adatokra támaszkodva fel lehet vázolni az öt legfontosabb trendet, mely az elkövetkezendő időszakra lesz érvényes.

Az első, ami az ügyfelek idejének szűkösségéhez is köthető, hogy a biztosító társaságok az alkuszok tapasztalataira építve egyre inkább az ún. dobozos, előre csomagolt termékeket fogják piacra dobni. A következő dolog, ami megfigyelhető, és a közeljövőben még nagyobb teret fog hódítani, az a kicsi és olcsó, kiegészítő biztosítások térnyerése, nem egy ilyet például a társadalmi trendek kialakulása hívott életre.

Ezek mellett a kényelem is felértékelődik, és egyre szélesebb ügyfélkörnek fognak asszisztencia jellegű szolgáltatásokat kínálni versenyképes árazással (gépjármű és lakásbiztosítás mellé már létezik ez a fajta szolgáltatás). A környezet változása a következő fontos trend, illetve trend formáló hatás, melynek következtében elsősorban a lakásbiztosítások terén jelennek majd meg újítások.

És végül a legfontosabb, amit érdemes kiemelni, az ún. saját márkás termékek megjelenése. Az alkuszok ugyanis, kihasználva azt a versenyelőnyt, melyet maga a cég jelent, a biztosítók bevonásával egyedi, csak rájuk jellemző termékek fejlesztésében érdekeltek, mivel úgy vélik, ez egy kulcs momentuma lehet a lojális ügyfélkör kiépítésének.

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére