Az hamar kiderült, hogy a bácsinak sem jogosítványa, sem érvényes forgalmi engedélye, és természetesen kötelező biztosítása sem volt. Önmagában már ez is szép teljesítmény lett volna, de nemsokára az is kiderült, hogy a bácsi egész pontosan 1940 óta, tehát 67 éve közlekedik ilyen módon. Soha nem volt még egy koccanása sem, gyorshajtáson sem kapták, de még csak tilosban sem parkolt soha - eddig így úszhatta meg, hogy elkapják. Teljesítménye új világcsúcsnak számít.

Az előző csúcstartó - aki most a második helyre szorult le - egy dán férfi volt, aki 55 évig közlekedett úgy, hogy valaha is jogosítványt szerzett volna. Az ő teljesítménye viszont azért különleges, mert hosszú élete során kamionsofőrként is dolgozott, és a nemzetközi fuvarok során sem bukott le. A harmadik helyezett szintén egy holland úriember (úgy tűnik, Hollandiában a rendőröknek nem az a fő tevékenysége, hogy különösebb ok nélkül megállítgassák az autóvezetőket), őt 47 év után kapták el.

Különleges a dobogóról lecsúszott, most éppen negyedik helyezett német úr története is: ő 45 év után, egy ártatlan koccanás miatt bukott le. Amihez azonban igazán vastag bőrre volt szüksége az arcán: a 45 évből 43-at gépjárműoktatóként dolgozott végig.

A portugál csúcstartó sem lehetett szívbajos: 35 évnyi jogosítvány nélküli vezetését néhány év hivatásos sofőrködéssel fűszerezte. Az ő történetében az a legszebb, hogy mindezt nem a papírügyekkel lazábban bánó Portugáliában, hanem a precizitásáról közismert Svájcban sikerült elkövetnie. A hölgyek között pedig egy izraeli néni a listavezető, ő 30 évnyi autókázás után bukott le.

Ezt a hírt - ahogy fent is említettük - kizárólag a nyári melegre tekintettel adtuk közre, de óva intünk mindenkit attól, hogy akárcsak megpróbálkozzon hasonló dolgokkal. Nem csak azért, mert itthon elég rendszeresen bele lehet futni rendőri ellenőrzésekbe, ennél sokkal veszélyesebb lehet a kötelező biztosítás nélküli autókázás. Az első esetben elég jelentős pénzbüntetésre (és egyéb szankciókra) számíthatunk, de ennek mértéke eltörpül egy esetlegesen biztosítatlanul okozott baleset következményei mellett. Ha nincs kötelezőnk, vagy csak elfelejtettük befizetni az esedékes részletet, és emiatt szűnt meg a szerződés érvényessége, akkor az akár sokmilliós kárt végülis velünk fizettetik ki.

Közeledik július elseje, a második félév, a harmadik negyedév első napja. Ön már befizette az esedékes részletet kötelező biztosítására?

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére