Változatlan az utazási kedv

A síszezon után a nyári utazási szezon is jelentős változásokat hozhat aszerint a felmérés szerint, melyet a 20 legnagyobb utazási iroda megkérdezésével készített el a Biztositas.hu internetes oldal. Az utasbiztosítások terén piacvezető portál szerint, az internetes vásárlások erősödése mellett arra lehet számítani, hogy idén nyáron csökken a külföldi nyaralások átlagos tartama, ugyanakkor jelentősen nő majd a szabadságukat belföldön eltöltő honfitársaink száma.

2012.05.08

A síszezon után a nyári utazási szezon is jelentős változásokat hozhat aszerint a felmérés szerint, melyet a 20 legnagyobb utazási iroda megkérdezésével készített el a Biztositas.hu internetes oldal. Az utasbiztosítások terén piacvezető portál szerint, az internetes vásárlások erősödése mellett arra lehet számítani, hogy idén nyáron csökken a külföldi nyaralások átlagos tartama, ugyanakkor jelentősen nő majd a szabadságukat belföldön eltöltő honfitársaink száma.

Jóllehet a szociális válság még csak ezután kezdődik, a magyarok óvatosságát mutatja, hogy az elmúlt síszezonban már érezni lehetett kiutazásaikon a válság hatásait. A vezető utazási irodák tapasztalatai szerint - bár a magyarok utazási kedve nem csökkent számottevően - a téli szezonban a kiutazók rövidebbre fogták szabadságukat (a korábbi egy hetes kint tartózkodások helyett csak 3-4 napra utaztak), és előnyben részesítették a közelebbi (olcsóbb) síterepeket. Idén az utazók a hosszabb, költségesebb, repülőúttal egybekötött utazások helyett a rövidebb időtartamú, helyileg közelebb levő, esetleg autóval vagy autóbusszal megközelíthető úti célokat részesítették előnyben.

Az előző évekhez hasonlóan tovább nőtt az egyéni, jellemzően hétvégi kiutazások száma, amit a Biztositas.hu portál tapasztalata is alátámaszt, ahol az egyéni utakhoz vásárolt utasbiztosítások száma több mint 30%-al emelkedett az előző év hasonló időszakához képest.

Míg a hagyományos síterepnek számító Ausztria, közelsége miatt 15 %-al tudott nőni, addig a korábban szintén népszerű és szintén közeli Szlovákia közel 30 %-ot vesztett népszerűségéből. Ebben főként az EURO szomszédunknál történt bevezetése - és az ezzel együtt járó drágulás - játszott szerepet.

Az utazási irodák elmondása szerint problémát okozott, hogy a korábban velük utazó nagyobb csoportok, iskolák ma már profi módon, az Internet segítségével, közvetlenül foglalják le szállásaikat, csökkentve ezzel az utazási irodák forgalmát. A cégek is sorra lemondták programjaikat, elmaradtak az ilyenkor szokásos foglalások, csapatépítő tréningek, jutalom utak. Ennek ellentételezésére az irodák igyekeznek kínálatukat helyi közös programokkal, síoktatással, síteszttel, gyermekfelügyelettel, koncert- és szervezett esti programokkal színesíteni. Nem segíti azonban az irodákat ebben, hogy a piacon való bennmaradásuk érdekében az egyes irodák minél alacsonyabb árakkal igyekeztek megszerezni új, és megtartani már meglevő ügyfeleket.

Érdekesség, hogy a luxus utak iránti érdeklődés több irodában is növekedett. Az "amit ma megeszem és megiszom, az már az enyém" gondolkodásmód - és a luxus utak esetében értelem szerűen vonzóbb mértékű kedvezmények - sokakat arra ösztönözhet, hogy a válság esetleges további elmélyülése előtt, még kiélvezze, amit lehet. Az utazási irodák beszámolói alapján az egzotikus utazások célországai főként az Amerikai Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emirátusokat, Indonézia/Bali és Jordánia.

Mi várható a nyáron?

A külföldi utak foglaltsága - a luxus utak kivételével - arra enged következtetni, hogy a magyarok idén kivárnak, és külföldi nyaralásukat csak 2-3 héttel kiutazásuk előtt fogják véglegesíteni, ami persze komoly dilemma elé állítja az utazásszervezőket, akiket a gyenge forint is nehéz helyzetbe hoz.

A külföldi "last minute" típusú utak mellett várhatóan felértékelődik majd a hazai nyaralások, programok, szállások értéke. A balatoni szállodák foglaltsága, már most jelentősen meghaladja az előző tavasz foglaltsági adatait. Eddig négyszer annyi szállást foglaltak le magyar és külföldi vendégek a magyar tenger mellett, mint az előző év első negyedévében.

Mindezek kapcsán várhatóan tovább nő az Internet kínálta szolgáltatások népszerűsége, az árösszehasonlító portálok látogatottsága, hiszen gyorsan, könnyen információt találni, ma már a világháló segítségével a legkönnyebb. A Biztositas.hu mindezek kapcsán az egyéni utazások és utasbiztosítások további növekedésére számít. A portál a hagyományos utasbiztosítások mellett, speciális búvár és sportbiztosításokkal is készül a szezonra.

Biztosítás.hu

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 03.