A GfK Hungária Piackutató Intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a magánszemélyek és háztartások biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről és a biztosítás kötésének motivációiról, valamint a lakosság ezzel kapcsolatos szándékainak alakulásáról. Legfrissebb, 59. számú jelentéséből 2005. II. negyedévéről tájékozódhatunk.A felmérés eredményeinek tanúsága szerint a személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede rendelkezik nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). Több mint a magyar háztartások háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A „Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?” kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék) és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált biztosítási fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200 000 Ft havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - a válaszadók fele - a cég jó hírnevét nevezte meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a biztosítótársaságok által kínált kedvező feltételeket és a cég megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, vajon mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egyik társasággal sem. A válaszadók közel fele a barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérne tanácsot.

Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.

Milyen célból kötötte meg Ön életbiztosítását? (az adatok százalékban kifejezve)

A biztosítótársaságokról a többség elsősorban tévéreklámokból (51 százalék) tájékozódik, információt saját biztosítótársaságától (28 százalék), barátoktól és ismerősöktől (26 százalék), nyomtatott sajtóhirdetésekből (23 százalék), illetve üzletkötőtől (23 százalék) szerez. A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalatának Pénzügykutatási részlege végezte.

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére