Eladni, eladni, eladni – Kinek, mit, hogyan?
www.protfolio.hu
Lassul a hazai biztosítási piac növekedési dinamikája. Éppen ezért fokozottan előtérbe kerülnek olyan új területek, mint a vállalati személybiztosítások piaca, illetve olyan új alternatív értékesítési csatornák, amelyek segítségével költséghatékonyan lehet az eladásokat növelni. Az új területeket, a különböző értékesítési csatornákat és a termékfejlesztési irányokat mutatja be a Portfolio.hu és Pénzcentrum.hu immár második alkalommal megrendezésre kerülő Biztosítási Konferenciája.
A sales tevékenység minden üzlet alapja és nincs ez másként a biztosítási szektorban sem. A kérdés már csak az, hogy milyen csatornákon keresztül, milyen termékeket, milyen célcsoportnak értékesítsünk.
Ezekre a kérdésekre keressük a választ neves hazai szakemberek segítségével konferenciánkon. Az alternatív disztribúciós lehetőségek bemutatása mellett olyan területekre is rávilágítunk, amelyek új terepet jelenthetnek mind a biztosítók, mind pedig a közvetítők számára.
Elsőként – a szabályozások várható változásának áttekintését követően – a bankbiztosítási modellek hazai megvalósításait vesszük górcső alá. Ezt követően pedig olyan alternatív csatornák bemutatás a következik, mint az online értékesítés, a telesales módszerek, MLM hálózatépítés és végül egy panelbeszélgetésben „összecsapnak” a különböző csatornák hazai képviselői.
Az értékesítéshez azonban szorosan kapcsolódik a termékfejlesztés is, mely egyben a Mit? kérdésre is megadja a választ. Az ehhez a tartozó szekcióban olyan dilemmákat világítunk meg több nézőpontból, amelyek befolyásolhatják az elkövetkezendő évek termékpalettájának kialakítását élet és nem-élet területen.
A Kinek? kérdésre pedig egy friss GfK tanulmány adhatja meg a választ, amelyet konferenciánkon prezentál a kutató cég. Ebben a hazai vállalkozások és a vállalatvezetők biztosítókkal és biztosításokkal szembeni elvárásait mutatjuk be a konferencia hallgatóságának. Segítséget nyújtva ezáltal a Mit? és Hogyan? kérdések egyénre lebontott megválaszolásában.
A vállalati személybiztosítás lehet az elkövetkezendő évek növekedésének egyik katalizátora, mind a biztosítók, mind pedig a közvetítők számára. Egy olyan területet szeretnénk bemutatni termék és értékesítési oldalról, amely eddig perifériára szorult a szektorban. Ennek jelentőségéről beszélgetünk az alkuszszakma és biztosítók képviselőivel.
Előadóink gondolatai a konferencián elhangzó témákhoz:
„A lakossági kombinált termékek, különösen a többnyire deviza alapú jelzáloghitelhez kötött unit-linked biztosítási termékek értékesítése megemelkedett az elmúlt években. Hosszú távon ezen termékek térnyerése a háztartások kockázati kitettségének növekedéséhez vezethet. Ebben a folyamatban kiemelt szerepe lehet a pénzügyi kultúra fejlesztésének, mely főként az ügyfelek tudatos választását és kockázatviselését segítheti elő. Az ügynöki értékesítés megreformálása is a piac további fejlődésének fontos előfeltétele. A szakmai követelmények növelése, a jutalékérdekeltségből fakadó kockázatok kezelése és ellentmondások feloldása a pénzügyi rendszer szereplői számára fontos lépés.”
Király Júlia, Magyar Nemzeti Bank
„Miért jó a transzparencia? Mennyi transzparencia kell? Miben különbözik egy életbiztosítás vásárlása egy óra vagy egy cipő vásárlásától? Mire számíthatunk az európai uniós szabályozástól és miben nem kellene várni arra? Szabályozás vagy önszabályozás? Transzparencia a különböző szektorokban? Mi az, amivel a transzparencia még összefügg? Elég-e önmagában a transzparencia? Közvetítők / értékesítők felkészültsége, követelmények, tanácsadás, ügyfél-tájékoztatás.”
Erdős Mihály, PSZÁF
„Arcok vagy gépek, akikkel találkozni akarunk pénzügyi tranzakcióink során? Függetlenség megléte/látszata és a legjobb ajánlat mindig számunkra vagy inkább egy stabil megbízható, de változatlan pénzügyi partner örök életünkre? Mi kell az átlagos magyar ügyfélnek? Vajon érték-e mindaz, ami Nyugat-Európában vagy az angolszász országokban annak látszik? Tényleg mindenhol ugyanaz a fejlődési modell tapasztalható az értékesítésben, függetlenül régiótól, országtól vagy kontinenstől? A válasz nem egyszerű, de nem is magától értetődő. Ma sok próbálkozás látható hazánkban a tökéletes disztribúciós modell megtalálására, de vajon tudjuk-e, hogy mi egy átlag magyar hozzáállása a neki terméket felkínáló értékesítési csatornához? Vajon hosszú távú stratégiai trendek mentén mozdulnak-e el a piaci szereplők, vagy inkább opportunista módon az adott helyzetben, piaci környezetben optimalizálnak csupán? Mitől sikeres ma egy értékesítési modell a hazai biztosítási piacon?”
Kovács Zsolt, ING
„Online szerepe az értékesítési csatornákon belül - Hogyan használjuk az internetet? Az internet használata az értékesítési folyamatban ugyanúgy lehet sikertörténet, mint pénzkidobás. Vajon milyen eszközök tehetik sikeressé az online értékesítési csatornát? Hogyan szerezzünk érdeklődőket, hogyan legyenek az érdeklődőkből vásárlók, a vásárlókból visszatérő vásárlók? Mit és hogyan kell mérni? Mikor mondhatjuk azt, hogy sikeresen használjuk az internetet? Ezekre a kérdésekre is igyekszem választ adni az előadásomban.”
Berényi Konrád, Onlinemarketing.hu Kft.
„– Milyen biztosítási termékek értékesíthetőek bankfiókban (egyszeri versus folyamatos, kockázati versus megtakarítási termékek)?
– Miben tér el a banki értékesítési csatona a klasszikus üzletkötői értékesítéstől, melyek a banki csatorna ügyfeleinek jellemzői?
– Hogyan pozicionálhatóak egymáshoz képest a különböző megtakarítási termékek a bankfiókban?
– Miben tér el egy bankfióki értékesítő egy klasszikus üzletkötőtől?”
Kuruc Péter, K&H Biztosító Zrt.
„Nyugat-Európai tapasztalat, hogy a fejlődő online alkuszi piacokon az első évek megpróbáltatásai és az azt követő 1-2 sikeres év után hirtelen megnő a szektorban működő vállalkozások száma. Magyarországon most ennek lehetünk tanúi.
Az is tapasztalat azonban, hogy néhány további év után a piac letisztul és a működő online vállalkozások száma lecsökken. Az online szolgáltatás ugyanis nem hasonlítható egy pékséghez, melyből több is kell minden városba. Az internetes vállalkozások száma egyszerűen véges egy adott szektorban. A túlélés szempontjából ezért kiemelten fontos a rendelkezésre álló csatornák használata, új lehetőségek megragadása!”
Rácz István, Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft.
Portfolio.hu – Pénzcentrum.hu II.Biztosítási Konferencia
Hilton Budapest WestEnd
2008. október 7. kedd
Program
8:30-9:00 Regisztráció
9:00-10:25 1. szekció: Transzparencia és Szabályozás
9:00-9:05 Köszöntő
Előadó: Sándorfi Balázs vezérigazgató, Portfolio.hu (Net Média Zrt.)
9:05-9:25 MIFID és transzparencia a biztosítási szektorban
Előadó: Erdős Mihály főigazgató-helyettes, PSZÁF
9:25-9:45 Biztosításközvetítők és biztosítók szabályozása
Előadó: Előadó felkérés alatt
9:45-10:25 Biztosítók a bankpiacon
Előadó: Bodor Péter vezérigazgató-helyettes, Aegon Magyarország, Dr. Farkas Ádám vezérigazgató, Allianz Bank, Kuruc Péter életbiztosítási üzletágvezető, K&H Biztosító Zrt., Nagy Szabolcs Erik elnök-vezérigazgató, Groupama Biztosító Zrt., Raveczky Zsolt vezérigazgató, MKB Általános Biztosító Zrt.
10:25-10:50 Kávészünet
10:30-10:50 Sajtótájékoztató
10:50-12:40 2. szekció: Hogyan szerezzünk ügyfelet? – Közvetítővel vagy nélküle?
Moderátor: Gruhala Péter, Deloitte
11:00-11:20 Online szerepe az értékesítési csatornákon belül
– Hogyan használjuk az Internetet?
Előadó: Berényi Konrád vezető tanácsadó, Onlinemarketing.hu Kft.
11:20-11:40 Kit, hogyan, mikor hívjunk? – Telesales lehet a „csodafegyver”
Előadó: Sági György ügyvezető, tulajdonostárs, Gordio Csoport
11:40-12:00 Befektetés, biztosítás, ingatlan, hitel – egy független pénzügyi szolgáltatótól
Előadó: Kostevc Péter elnök, társtulajdonos alapító, BROKERNET Holding Zrt.
12:00-12:40 Direkt csatorna, saját közvetítő vagy értékesítési partnerek?
– Mi lehet a siker kulcsa? – jutalékháború, terméktranszparencia
Előadó: Csikós Dániel vezérigazgató, Genertel Biztosító Zrt., Kostevc Péter elnök, társtulajdonos alapító, BROKERNET Holding Zrt., Kovács Zsolt értékesítési igazgató, az igazgatóság tagja, ING Biztosító Zrt., Rácz István online üzletágvezető, Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft., Serfőző Ernő termékfejlesztési vezető, CLB Független Biztosítási Alkusz, Villányi Andrea Allianz Hungária Biztosító
12:40-13:40 Ebédszünet
13:40-15:10 3. szekció: Termékfejlesztési dilemmák - Mire vágyik az ügyfél?
Moderátor: Bilibók Botond, Concorde Alapkezelő Zrt., vezérigazgató
13:40-14:00 Unit-linked-del kombinált jelzáloghitel – Veszélyes vizeken?
Előadó: Király Júlia alelnök, Magyar Nemzeti Bank
14:00-14:20 Az ügyfélszerzés 3 pontja – Elég a betartatlan ígéretekből
Előadó: Bartók János elnök-vezérigazgató, AVIVA
14:20-14:40 Egészségbiztosítás lehet az új favorit?
Előadó: Paál Zoltán ügyvezető igazgató, Generali-Providencia Biztosító Zrt.
14:40-15:20 Innovációk a termékfejlesztésben
Előadó: Bosnyák Attila vezérigazgató-helyettes, AVIVA, Csata Dénes vezérigazgató-helyettes, SIGNAL Biztosító Zrt., Gaál Csaba termékfejlesztési vezető, CIG Közép-európai Biztosító Zrt., Paál Zoltán ügyvezető igazgató, Generali-Providencia Biztosító Zrt., Szekeres Tibor országigazgató, AXA
15:10-15:30 Kávészünet
15:40-17:00 4. szekció: Új kihívások a vállalati biztosításokban
Moderátor: dr. Huczka Daisy, biztosítási szakértő, Marsh Kft.
15:30-15:50 Vállalati igények
Előadó: Dunai Albert pénzügyi kutató, GfK Hungária
15:50-16:10 Termékfejlesztési irányok
Előadó: Reinhard Gojer igazgatósági tag, Union Biztosító Zrt.
16:10-16:30 A vállalati biztosítások jelene és jövője az adószakértő szemével
Előadó: Veszprémi István a Deloitte Zrt. adópartnere, Deloitte
16:30-17:10 Új lehetőség a biztosítóknak, új lehetőség az alkuszoknak
Előadó: Angyal Attila alkusz igazgató, Union Biztosító Zrt., Bársony Csaba AIM Általános Biztosító Zrt., Debreczeni Ákos főtitkár, MABIASZ, Papp Lajos FBAMSZ elnöke, FBAMSZ
17:00 Zárás