Köztudott, hogy a magyar biztosítási piac szereplői egyre élesedő versenyhelyzetben folytatják üzleti tevékenységüket, mely újabb és újabb kihívások elé állítja a társaságokat. Az ING és a BROKERNET között formálódó stratégiai szövetség ezekre a kihívásokra ad frappáns választ és egyben kiváló lehetőséget is biztosít a jelenlegi piac szabta határok átlépésére, illetve új lehetőségek kiaknázására. Az ING kiemelte, hogy professzionális módon kívánja kezelni a szövetséget, amely a holland nemzetközi vállalat és a BROKERNET Csoport egyedi vállalati kultúráján, elképzelésein és menedzsmentjén alapul.

A döntés nem befolyásolja az ING üzleti gyakorlatát, hiszen a vállalat sikerei az elhivatott ügynökökön és a vállalati kultúrán alapszanak. A két társaság közötti megállapodás fontos része az is, hogy nem versenyeznek egymással, így maximalizálva a szövetség adta előnyöket.

„Hiszünk abban, hogy formálódó szövetségünkön keresztül és az általunk nagyra becsült BROKERNET-tel együttműködve, sokkal szélesebb ügyfélkör számára ajánlhatjuk fel az ING modern biztosítási termékeit. A döntésünket, miszerint szövetségre lépünk a BROKERNET-tel, két fontos cél vezérelte. Egyrészt, az ING olyan vállalat, amely aktívan keresi a lehetőséget az innovációra és a folyamatos fejlődésre. Másrészt, nagy erőket fordítunk a termékfejlesztésre, hogy leendő ügyfeleinknek az elérhető legjobb termékeket ajánlhassuk. Vállalatunk hosszú évek óta piacvezető a magyar életbiztosítási piacon és készen állunk arra, hogy más piacokon is növekedjünk” – mondta Martijn Gribnau, az ING Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Kostevc Péter a BROKERNET Holding Zrt. elnöke az ING-vel kötött együttműködés kapcsán hangsúlyozta: „Döntésünk alapja, hogy az ING-vel stratégiai kapcsolatot építünk ki, az a tény, hogy a BROKERNET Csoport független multi-brand pénzügyi szolgáltató. Gondosan kiválasztott partnereink között megtalálhatók a pénzügyi szektor legnagyobb és legerősebb bankjai, befektetési alapjai, nyugdíjpénztárai, biztosítótársaságai és egészségpénztárai is. 6000 fős értékesítési hálózatunk minősége és nagysága, valamint ügyfeleink számát tekintve olyan naprakész piacismerettel és valós ügyféligény ismerettel rendelkezünk, melyek kiváló alapot szolgáltatnak ahhoz, hogy a nemzetközi és a hazai pénzügyi piac legkiemelkedőbb szereplőinek termékeit vegyük fel a palettánkra. Az ING-nek, mint Magyarország piacvezető életbiztosítójának, kiváló termékeivel tovább tudjuk szélesíteni az általunk kínált válogatott konstrukciók és szolgáltatások körét, ügyfeleinknek további előnyöket és pénzügyi megoldásokat kínálva.”

A magyar életbiztosítási piacon a piacvezető ING 2008 első félévében 49,5 milliárd HUF díjbevételt ért el. A vállalat növelni kívánja előnyét az életbiztosítási piacon, továbbá erősíteni szándékozik vezető helyét a befektetéssel kombinált (unit-linked) biztosítási piacon.

„Amennyiben egy pillantást vetünk a magyar biztosítási piacra, akkor egy forrongó vörös óceánt látunk, tele cápákkal – az ügyfelekért ádáz küzdelmet folytató vállalatokkal. A verseny természetesen nagyon fontos, sőt, elengedhetetlen feltétele az egyre innovatívabb termékeknek és szolgáltatásoknak. Ugyanakkor az ING-nél úgy gondoljuk, hogy ne a külső körülmények legyenek meghatározóak az üzletünkre és az ügyfeleink kiszolgálására nézve. A döntés és a kezdeményezés mindig a mi kezünkben kell hogy legyen. Így arra gondoltunk, hogy egy új helyzetet teremtünk – egy kék óceánt. Az ING és a BROKERNET stratégiai szövetsége egy új zászlóshajó lesz ezen a kék óceánon annak érdekében, hogy kiváló termékeket és remek szolgáltatásokat hozhassunk a piacra” – mondta Martijn Gribnau, az ING Biztosító elnök-vezérigazgatója.

„Továbbra is óriási potenciált látunk Magyarország, illetve a térség piacain is. Cégünk sok esetben úttörő szerepet vállalt magára a termékfejlesztés, a hálózatfejlesztés, illetve a tanácsadóink képzési rendszerének megalkotását és továbbfejlesztését illetően is. Ez hatalmas versenyelőnyt biztosított számunkra eddig is és a jövőben is markáns megkülönböztető jegyünk lesz. Az ING-gel felépítendő munkakapcsolat és termékeinek felvétele cégcsoportunk kínálatába jövőbeni termék- és partnerbővítési stratégiánk fontos része”– tette hozzá Kostevc Péter elnök.

A magyar életbiztosítási piacon a BROKERNET 2008 első félévében 41,3 milliárd HUF díjforgalmat ért el. Ez a forgalmi adat jó alapot biztosít a független tanácsadói piacon betöltött markánsan piacvezető pozíció további erősítéséhez.

A szövetség az ING teljes biztosítási portfóliójának csak egy részét érinti, míg a többi terméket továbbra is a vállalat jelenlegi értékesítési hálózatában dolgozó ügynökök kezelik majd. Az ING tisztában van hűséges értékesítői elkötelezettségével és lojális hozzáállásával, így a társaság továbbra is őket tartja a hosszú távú fejlődés és siker alapköveinek. A vállalat az utóbbi hónapokban részletes felmérést végzett a meglévő értékesítési hálózat ügynökeinek körében. A felmérés eredményei alapján az ING még több erőforrást fektet majd a hálózat fejlesztésébe a szövetségre lépést követően.

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére