1990-ben hogyan került a biztosítási szakmába?

Úgy történt, hogy tanulmányaim végeztével éppen egy biztosítótól kaptam ajánlatot, mégpedig Amerikából. Jobban tetszett a gondolat, hogy öngondoskodással foglalkozzam, biztosítást, biztonságot „adjak el”, mint hogy mondjuk sampont. Mert a másik komoly ajánlat a kozmetikai iparból érkezett.

Keresi a kihívásokat, vagy a kihívások keresik önt?

Hollandiában egy országos lap címlapján is szerepeltem focista koromban, igaz, azóta nemcsak a hajam lett kevesebb, de a lábam is átállt a hosszútávfutásra. Mert manapság inkább maratont futok – bár ezt a gyönyörű várost nem csak futóként ismerem: láttam már a magasból is, amikor ejtőernyővel ugrottam. Szóval a magánéletben nem zárkózom el az extrém kihívásoktól. Szakmailag azonban egy biztosító vezetője nem is lehet más, mint konzervatív. Ez nem azt jelenti, hogy nyakig begombolkozva jár-kel, de ezen a poszton sosem szabad elfelejteni, hogy hány ügyfelünk és munkatársunk biztonságáért tartozunk felelősséggel.

Hogyan érzékeltetné olvasóinkkal az ING csoport méreteit?

Az ING pillérei a bank, a befektetési, a biztosítási és a nyugdíjbiztosítási cégcsoport. Százhuszonötezer alkalmazottunk van világszerte, negyven országban vagyunk jelen, emellett az ING Biztosító tizenkét éve a piacvezető életbiztosító Magyarországon, az ING Befektetési Alapkezelő a hazai vagyonkezelési piac harmadik legnagyobb szereplője.

A válságban egyébként a méret a lényeg?

A kisebb hajó nyilván jobban ki van szolgáltatva a viharoknak. Az ING-nek igen jók a pozíciói, és a saját értékesítési csatornánk mellett remek az együttműködésünk a Brokernettel, illetve 2007-ben az alkuszok felé is erősítettünk, külön részleget állítottunk fel a cégen belül a velük való kapcsolattartásra. Vagyis több lábon állunk, ennek következtében köszönjük, jól vagyunk. Tavaly visszafogtuk a munkaerő-felvételt is, ezért abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ezekben az elbocsátásoktól hangos időkben sem kellett egyetlen munkatársunktól sem megválnunk.

A válság hatásait hogyan értékeli biztosítási szempontból?

Talán ellentmondásnak hangzik, de a lakossági megtakarítások igenis növekedhetnek a válságban. Lehet, hogy valaki nem vesz új autót, nem nyaral egzotikus tájon, de a jövőjét biztonságban akarja tudni. Az én édesanyám, csekély jövedelméből, a három gyerekének a jövőjébe ruházott be, úgyhogy van fogalmam a hosszú távú befektetésről. Magyarországon túlsúlyban vannak a befektetési termékek, de talán a válság visszatereli az ügyfeleket a tradicionális biztosítások felé. A mi dolgunk, hogy következetesen előrenézzünk, a jövőre tekintsünk, mert az a hajós, aki csak az orráig lát, szem elől téveszti a célt. Igaz, addig a mindennapok során felmerülő kérdéseket megoldva kell navigálni. A siker kulcsát szerintem a piacképes módozatok, az ügyféligényekre érzékeny értékesítés és a kiváló csapat jelentik.

De ha csak a közös tapasztalatainkat nézzük, elmondhatjuk, hogy az utóbbi húsz évben három jelentős krízisen esett át magyar társadalom, de például mind a Bokros-csomag, mind az orosz válság sokkjából jól megerősödve jött ki az ország és az ING Biztosító is. Ez jó reményekre jogosít a jelenlegi helyzetet tekintve is.

Nemrég tartották meg az első Alkusznapjukat, amiből arra következtetünk, hogy az ING is megkerülhetetlen szereplőnek tartja a biztosítási alkuszokat a hazai biztosítási piacon. Önnek mi a véleménye a magyar alkusztársadalomról?

Ez stratégiai kérdés. Két éve az ING-nél kevesebbet tudtunk az alkuszokról. De azóta felépítettük fiatal, dinamikus alkuszi csoportunkat. Igyekszünk minél több információval ellátni az alkuszokat, és tisztességes versenyben megállni a helyünket. Rugalmassággal, gyorsasággal, naprakész információkkal kívánjuk elnyerni, illetve megtartani a bizalmat. Ügyfeleink, céljaink közösek, ezért például politikánknak nem része az, hogy irreális jutalékokkal szerezzünk új üzleteket. Ez a szolgáltatás minőségének és végső soron az ügyfélnek menne a rovására, ezt pedig egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak.

Magyarországon mit értékel a legjobban, és mi az, amit ki nem állhat?

Budapest gyönyörű. Székházunk tetőteraszáról a kilátás egészen kivételes: előttünk a Városliget, balra a Hősök tere, a Szépművészeti Múzeum.Apropó múzeum: a szponzorációval nem hagytunk fel egészen, az ING lesz a 2011-ben megrendezendő Cézanne-kiállítás kizárólagos céges támogatója. Amikor hazafelé menet átmegyek a Lánchídon, és elém tárul a budai vár látképe, egyszerűen nem tudok nem gondolni arra, hogy milyen szerencsés is vagyok! Vagy amikor az Andrássy úton haladok: ugyanez az érzés. Sok cégvezető kollégámtól eltérően nem is költöztem ki a városból, így aztán ha úgy hozza kedvem, fogom magam, és futok néhány kört a Margitszigeten.

Arra nem válaszolt, hogy mi az, amit nem kedvel…

A nehéz magyar konyhát, a maga zsíros ételeivel nem nekem találták ki. És ha már itt tartunk: egy kicsit azt is sajnálom, hogy ebben a gyönyörű épületben nincs saját céges ebédlőnk.

Maratont fut, ejtőernyőzik: a fizikai kondiciójára nagy figyelmet fordít. A szellemet mivel kapcsolja ki?

A munka robot lenne, ha nem volna meg benne a szellemi felfrissülés mindennapos lehetősége. A csapat, például az említett fiatal alkuszi részleg sok inspirációt nyújt. De az ajtóm egyébként is nyitva áll a kollégák előtt: ahogy már mondtam, nem vagyok a nyakig begombolkozott, bezárkózó, elefántcsonttoronyban élő cégvezetés híve. Ebben az irodában nemcsak a kiemelt alkusz partnereink felsővezetőivel tárgyalok gyakorta, hanem – hogy egy konkrét példát mondjak – éppen ma bejött hozzám egy fiatal kolléga, és egy remek ötlettel állt elő, amely annyira megtetszett, hogy meg is fogjuk valósítani.

Személy szerint milyen biztosításokkal rendelkezik?

Nem az az ember vagyok, aki bort iszik és vizet prédikál. Ahogy említettem, édesanyám példájából megtanultam, hogy milyen fontos az előrelátás, mit is jelent befektetni a jövőbe. Úgyhogy mindenféle biztosítással rendelkezem, van például élet- baleset- és nyugdíjbiztosításom, valamint befektetési egységhez kötött biztosításom is.


Közelkép

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére