Biztosítási ügyintézés otthonról

A telefonos és internetes bankolást már megszoktuk. Várhatóan a biztosítások piacán is széles körben terjed majd el ez a megoldás. Európában az első sikeres távbiztosítók a járműbiztosítás területén Nagy-Britanniában jelentek meg, s kedvező áraikkal rögtön jelentős részesedést szereztek. Nem építettek vagy béreltek irodaházakat: legfontosabb feladatuk egy hatékony call center kialakítása volt. Például a kizárólag telefonon és interneten elérhető Direct Line Group biztosító 1985-ben, egy hirtelen ötlettől vezérelve alakult, s ma már a privát járműbiztosítások területén ötmillió ügyféllel a második a szigetországban, megelőzve a legpatinásabb, hagyományos társaságokat is. A cég Németországban, Olaszországban és Spanyolországban is megjelent. Természetesen más biztosítók sem nézik ölbe tett kézzel, hogyan használják ki mások a telefon vagy az internet adta csatornákat. Ügyfélkapcsolati folyamataikat felülvizsgálják, egyszerűsítik, s annak rendelik alá, hogy az ügyfél számára a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb ügyintézést tegyék lehetővé. Ahol mód nyílik rá, szóbeliséggel váltják fel az írásbeliséget, s telefonon, interneten is elintézhetővé teszik azt, amiért korábban fel kellett keresni egy kirendeltséget.

Biztosítási ügyintézés otthonról

A távbiztosítás, akárcsak a házi bankolás, erős informatikai hátteret kíván. Az operatív működtetés mellett az informatikára meg egy feladat jut, ez pedig az „adatvagyon” felhalmozása. A rendszerbe amúgy is beérkező adatok alapján meg lehet ismerni a különböző ügyfelek viselkedését, preferenciáit. A mérések eredményei szilárd alapot adnak az ajánlatok átszabásához, újak kialakításához A folyamatosan készülő kimutatásokon jól nyomon követhető, ha az üzletben valami kiemelkedően jó vagy éppen kevésbé működik, és beavatkozást igényel. Az évek előrehaladtával egyre kiterjedtebbé és értékesebbé válik az a tudásbázis, amely a pénzügyszolgáltató tevékenységét segíti.

A biztosítás konzervatív szakma, és több területen a bankokkal szemben sokkal hosszabb távú bizalmat és elkötelezettséget feltételez. A biztosítás megkötésének személyes jellege mindenesetre továbbra is meghatározó lesz. A házi biztosítási ügyintézés legfontosabb területei a gépjármű-, otthon- és utazási biztosítás . A távolról kötött biztosítás mindkét részről korrektséget követel, az ügyfélnek valós adatokat kell adnia, míg a biztosítónak kár eseten fizetnie kell, bár nem áll rendelkezésre egy aláírt, pecsétes papír. Az érdekek is a becsületességet segítik, mert ha valaki valótlan adatokat diktál be, akkor biztosítása érvénytelen lesz, ha pedig a biztosító nem járna el helyesen, akkor meginogna a hitele. Itthon például az Allianz Hungária, az Aegon, a Credit Suisse néhány biztosítás esetében lehetővé teszi az on-line kötést, míg más biztosítók bizonyos szolgáltatásokat, például a díjkalkulációt tették fel az Internetre, de (még?) nem jelent meg olyan cég, amely kizárólag telefonon és interneten megrendelhető szolgáltatásokat adna el.

Vissza a lap tetejére
FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Utolsó frissítés dátuma: