Internet-böngésző-Nem divat a biztosítás

A biztosítókkal szembeni legfontosabb követelmény a jó hírnév, a megbízhatóság és a kedvező ajánlati feltételek - áll a GfK legfrissebb felmérésében.

A hazai lakosság mintegy harmada személyét, háromnegyede vagyonát biztosítja, negyede pedig életbiztosítással rendelkezik - a GfK Hungária biztosításpiacot feltérképező legfrissebb, 2005. évre vonatkozó tanulmánya szerint. A vagyonbiztosítási formák közül továbbra is a lakás- és házbiztosítás a legelterjedtebb.

A személyes biztosítással rendelkezők körében legnépszerűbb az elérésre szóló életbiztosítás (29 százalék), a kockázati és a tisztán elérési életbiztosítás szolgáltatásait ötvöző vegyes életbiztosítás (27 százalék), és a nyugdíjbiztosítás (27 százalék) volt. A vagyonát biztosító minden öt háztartásból négynek van lakás- vagy házbiztosítása (84 százalék), ötből háromnak kötelező gépjármű felelősségbiztosítása (59 százalék), ám csupán 13 százalékuknak van CASCO biztosítása. A felmérés eredményei szerint az előző év során a válaszadóknak csupán 8 százaléka kötött utazáshoz utasbiztosítást.

Internet-böngésző-Nem divat a biztosítás

A válaszok alapján a megkérdezettek közel kétötöde tervezi biztosítás kötését és mintegy harmada szándékozik további biztosítást kötni az elkövetkező két évben. Mindkét csoport körében legnagyobb népszerűségnek a lakás- és házbiztosítás , illetve a vegyes életbiztosítás örvend. A biztosítás kötését tervezők 16-16 százaléka nyugdíj-, illetve kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kötését fontolgatja. A további biztosítás kötését tervezők körében harmadik helyen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (17 százalék) áll, a preferencialista negyedik helyén pedig az elérésre szóló életbiztosítás (16 százalék) és a nyugdíjbiztosítási konstrukciók (16 százalék) osztoznak. A felmérést végző kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a lakosság milyen szempontok alapján ítéli meg, illetve választja ki a számára legmegfelelőbb a biztosítótársaságot. A valamely társaságot szimpatikusnak tartók számára legfontosabb szempontok a jó hírnév (31 százalék), az ajánlatokhoz fűződő kedvező feltételek (27 százalék) és a megbízhatóság (26 százalék). Meglepő módon az informális csatornák súlya a fentiekhez képest kisebb: a barátoktól és ismerősöktől kapott pozitív jelzések csupán 15 százalékukra van meggyőző hatással.

www.piac-profit.hu - 2006. február 21.

Vissza a lap tetejére
FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Utolsó frissítés dátuma: