98 január elsejével lett szabadáras a gépjármű-felelősségbiztosítás, ami azt jelentette, hogy a Pénzügyminisztérium által meghatározott alapdíjtól ± 5%-kal térhettek el a biztosítók. Utána néztem az 1999. 01. 01-i induló gépjármű-felelősségbiztosítási díjaknak.
Nem fogják elhinni, mert én sem akartam, így inkább nézzék meg az 1999-es évre meghirdetett alapdíjakat és a 2009. évre meghirdetett legkedvezőbb – lényegesebb gépjármű kategóriákra vonatkozó – díjakat.
|
1999 |
2009 |
Személygépkocsi |
|
|
1151- 1500 ccm * |
24 240 Ft |
24 720 Ft |
1501 – 2000 ccm ** |
42 720 Ft |
36 720 Ft |
> 2000 ccm*** |
65 280 Ft |
53 520 Ft |
Tehergépkocsik |
|
|
< 2 tonna teherbírás |
40 884 Ft |
55 581 Ft |
2-6 tonna teherbírás között |
82 344 Ft |
86 975 Ft |
A 2009. díjat egy teljesen átlagos szerződőre számoltuk.
* 35 éves Budapesti 1 gyermekes férfi 13 éves jogosítvánnyal, Suzuki típusú személygépjárművel és B10 bonus besorolással, negyedéves csekkes díjfizetéssel, online kedvezmények nélkül!
** 40 éves budapesti 1 gyermekes hölgy, 15 éves jogosítvánnyal, Ford típusú személygépjárművel és B6 bonus besorolással, negyedéves csekkes díjfizetéssel, online kedvezmények nélkül!
*** 42 éves budapesti 1 gyermekes apuka, 20 éves jogosítvánnyal, Toyota típusú személygépjárművel és B6 bonus besorolással, negyedéves csekkes díjfizetéssel, online kedvezmények nélkül!
Tehergépjárműveknél Pest megyei cég tulajdonában lévő Ford típusú tgk. volt a díjszámítás alapja, negyedéves átutalásos díjfizetéssel, és B5 bonus besorolással.
Azt hiszem a díjak magukért beszélnek. Higgyék el, én is gépjármű-tulajdonos vagyok, és én is szeretek olcsón venni és drágán eladni, de azzal is tisztában vagyok, hogy 1999-ben nem a mai rezsióradíjon, nem a mai alkatrészárakon javították a karambolos gépjárműveket. Ma, 10 évvel később pedig mi ügyfelek azt szeretnénk, ha a biztosítók kevesebb díjból ugyanolyan, vagy ugye JOBB szolgáltatást nyújtsanak.
Itt most eszembe jut egy kisiparosnál látott tréfás tájékoztató:
Nálunk Olcsón, jót, gyorsan… – viszont egyszerre csak egy igényt tudunk kielégíteni.
A gondolatmenet továbbfolytatását mindenkinek javaslom..
Még néhány érdekes összehasonlítást engedjenek meg.
Az 1998-as évben a biztosítási piacvezetőnek 74,8 milliárd volt a díjbevétele, s ezzel ma már a díjbevételi rangsor 6. helyére férne csak be. A teljes biztosítási piac díjbevétele nem sokkal volt több, mint a mai piacvezető éves díjbevétele.
A teljes életbiztosítási piac díjbevétele 89,8 milliárd Ft volt, s ez az bevétel 17 ! biztosító között oszlott meg. 10 év elteltével van olyan személybiztosításokkal foglalkozó biztosító, amelynek egyedül másfélszer akkora a díjbevétele, mint 1998-ban a teljes hazai életbiztosítási piacnak. Még egy számomra is érdekes statisztikai adatot szeretnék megosztani Önökkel.
Az 1998-as 186-ról 2008. év végére 550 fölé nőtt a biztosítási alkuszcégek száma, s az akkor közvetített 380 000 db biztosítási szerződés, és az azokhoz kapcsolható 36 milliárd Ft díjvonzata mára közel megötszöröződött.
A számok makacs dolgok.
Rövid kis számvetésemből kiderült, hogy az elmúlt 10 évben milyen iramban fejlődött a biztosítási szektor, ami alapvetően annak köszönhető, hogy egyre több megóvandó anyagi értékünk van, s egyre többet (de sajnos még nem eleget) foglalkozunk életünk, öregkorunk biztosításával is.
A cikk második részét 10 év múlva olvashatja magazinunkban.
Vissza a lap tetejére
FIGYELMÉBE AJÁNLJUK