Állati kalandok a világ körül: 6 hely, amit az állatok uralnak

Vannak, akik kifejezetten azért utaznak, hogy nem mindennapi tapasztalatokat szerezzenek: ezt a vágyat minden szempontból kielégíti egy olyan helyszín, ahol az állatok uralkodnak. Meglepő, hogy milyen sok hasonló úti célt lehet felsorolni, köztük kevésbé hívogatókkal is, mint például a brazíliai Kígyó-sziget vagy a Karácsony-sziget a rákvonulás időszakában. Cikkünkben most ezeknél egy kicsit barátságosabb helyszíneket mutatunk be – indulhatnak az állati kalandok?

Macskasziget – Japán

Cicabarátoknak bizonyára csábító gondolat egy olyan szigetre ellátogatni, ahol egy főre összesen hat doromboló négylábú jut. Az Aoshima nevű japán szigeten a macskák már hozzászoktak a turistákhoz, ezért nagyon barátságosak az emberekkel, viszont tilos etetni őket, az itt élők minden nap megetetik az összes cicát. Japánban egyébként nem ez az egyetlen olyan sziget, amely felett macskák vették át az uralmat: cicákat simogathatunk még többek között a Tasirodzsima, a Manabeshima, és az Okishima nevű szigeteken is.

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Malacok strandja – Bahama-szigetek

Vannak helyek, ahol delfinekkel úszhatunk, máshol pedig malacokkal fürödhetünk a tengerben. A Bahama-szigetek röfögő lakói rendkívül jó úszók, napjaik nagy részét a kristálytiszta vízben lubickolva, vagy alvással töltik. Nagyon mókás látvány, ahogyan a vaddisznócsorda egyszerre veti magát a tengerbe, amint megpillantanak egy hajót – az ide látogató turisták ugyanis mindig hoznak egy-két finom falatot a szigetlakóknak. Csoportos hajókirándulás alkalmával vagy akár bérelt hajóval önállóan is eljuthatunk a Pig Beach nevű strandra.

Assateague-sziget – USA

Az Egyesült Államok keleti partjánál húzódó Assateague-sziget arról híres, hogy vadlovak nyargalnak mocsaras vidékein és a tengerparton. A szigeten rengeteg programlehetőség közül válogathatunk, így például kempingezhetünk, strandolhatunk, kirándulhatunk és felmehetünk a szigeten található világítótoronyba, ahonnan madártávlatból is megfigyelhetjük a pompás pónikat.

Fókasziget – Fokváros

Képzeljünk el egy talpalatnyi szárazföldet a tenger közepén, amin kedves tekintetű, duci fókák pihennek – de nem ám elvétve néhány állatot, sokkal inkább egy egész fóka-országot kell elképzelnünk. A Fokváros közelében található Seal Island – vagyis Fókasziget – egyszerre 64.000 dél-afrikai medvefókának ad otthont, tehát nem túlzás azt állítani, hogy a sziget minden pontját ellepik ezek a békés állatok. Az előzőekkel ellentétben erre a szigetre ember nem léphet, ám nem kell kimaradnunk az élményből, ugyanis befizethetünk egy hajókirándulásra, hogy a vízről megcsodáljuk a fókakolóniát.

Runde – Norvégia

Még Európán belül is találhatunk állatok uralta szigetet: Norvégiában a Runde nevű szigeten nem kell sokáig lesben állnunk, hogy megpillanthassunk egy madarat, ugyanis a szigetlakó tengeri madarak száma 500 és 700.000 egyed közé tehető. A leggyakoribb madárfaj itt a lunda, amely jellegzetes narancssárga csőréről és lábairól ismert. Amellett, hogy rengeteg madárfajt felfedezhetünk itt, a tájak miatt is megéri tenni egy sétát a szigeten, ha Norvégiába utazunk, Runde ugyanis egy békés, zöld paradicsom, – a madarakat leszámítva – mindössze kicsivel több mint 100 lakossal.

Majmok strandja – Thaiföld

Ha a malacokkal való strandolás nem lenne elég, Thaiföldön kipróbálhatjuk ugyanezt majmokkal is. Amint kikötünk a Phi Phi sziget Monkey Beach elnevezésű partszakaszán, kíváncsi majmok fogadnak minket, akik – a malacokhoz hasonlóan – a kedvességükért cserébe szívesen fogadják az elemózsiát. Itt tényleg testközelből ismerhetjük meg ezeket az állatokat, ezért csak akkor látogassunk el ide, ha nem zavar, ha napozás közben több majom is csatlakozik hozzánk. Mielőtt azonban belevetnénk magunkat az állatokkal való ismerkedésbe, ne felejtsük el, hogy a biztonságos utazás kulcsa az utasbiztosítás, ezért enélkül sehova se induljunk útnak!

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 27.