Tengerparton tavasszal: ide utazzunk előszezonban

Ha szeretnénk elkerülni a tömeget, valamint a nagy hőséget, érdemes megfontolni az előszezoni nyaralás lehetőségét. A tavaszi időszakban minden adott egy kellemes városnézéshez vagy túrázáshoz, ám a tengerpart szerelmesei se csüggedjenek! Könnyen találhatunk ugyanis olyan tengerparti városokat elérhető közelségben, ahol ilyenkor is melegen süt a nap és kellemes hőmérsékletű a tenger. Bikini, szalmakalap, naptej előkészítve, már csak az úti cél hiányzik? Mutatunk néhány ötletet!

2022.04.01

Egyiptom

Az egyiptomi partvidék három részre osztható: a legismertebb ezek közül Gurdaka, majd Sarm es-Sejk, a harmadik pedig Marsza Alam. Gurdaka lassan mélyülő strandjairól ismert, így ide gyerekekkel is bátran utazhatunk, ám azt tudnunk kell, hogy a legtöbb turista ide látogat, ezért nagyobb tömegre kell számítanunk a másik két partszakaszhoz képest. Ha nyugodtabb pihenésre vágyunk, válasszuk inkább Marsza Alamot utazásunk célpontjának, ugyanis jóllehet, napjainkban egyre inkább felkapottá válik, mégis a három közül ez a legkevésbé látogatott üdülőövezet.

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Thászosz, Görögország

Ha inkább nyugodt pihenésre, a természet közelségére, és nem nyüzsgő városi életre vágyunk, Thászosz szigete tavasszal is jó választás lehet. Mesebeli strandokon fürödhetünk itt, és ha van lehetőségünk autót bérelni, a főútról letérve hangulatos, eldugott partszakaszokra is rátalálhatunk. A strandolás mellett túrázásra is van lehetőség fantasztikus, zöld környezetben, Thászoszt ugyanis Görögország egyik legzöldebb szigetének tartják. A szárazföldről Thesszalonikiről közelíthetjük meg legegyszerűbben a kis szigetet: az autóbérlés mellett transzferlehetőség is az utazók rendelkezésére áll, a szigetre pedig komppal juthatunk át.

Ciprus

Ciprus szigetén nyáron szinte minden nap 30 fok feletti a hőmérséklet, amit ugyan bizonyos szinten enyhít a tengerparti szellő, de még így is sokkal melegebbre kell számítanunk az itthon megszokottnál, ha főszezonban utaznánk. Ezért is érdemes inkább tavasszal ellátogatni ide, amikor már strandidő van, de még nem túl nagy a hőség. Magyarországról közvetlen járattal, viszonylag kedvező áron eljuthatunk Ciprusra, így ez tökéletes úti célja lehet előszezoni nyaralásunknak.

Nápoly, Olaszország

Ha Nápolyba utazunk, nem kell választanunk a városnézés és a tengerparti napozás között, ugyanis mindkét lehetőség megtalálható itt – sőt, még ennél is több. Miután bejártuk a történelmi városközpontot, és megkóstoltuk az eredeti olasz pizzát, kipihenhetjük a nap fáradalmait a Gaiola strandon. Egy másik napon pedig vonattal elmehetünk az Amalfi-partra vagy Sorrentóba, ahol szintén kiépített strandok várják a tengerpart kedvelőit.

Málta

Málta egyre népszerűbb nyaralóhellyé válik, nem is véletlenül: a főváros bővelkedik a történelmi emlékművekben – őskori templomokat és természetesen gyönyörű strandokat is találunk a szigeten, ahol a fürdőzés mellett a kék minden árnyalatában pompázó tenger is biztosan maradandó élményt fog okozni. Ha több napra érkezünk, akár Comino szigetére is ellátogathatunk, itt is megmártózhatunk a tengerben, és felfedezhetjük a sziget természeti értékeit egy 7 kilométeres túrával körbesétálva azt. Májusban már általában tökéletes az idő a strandoláshoz is, ezért bátran tervezhetünk még nyár előtt egy máltai utazást.

Catania, Olaszország

Nem kifejezetten tengerpartjairól, sokkal inkább az Etna-túráról híres a szicíliai Catania városa, ám azok is megtalálják itt a számításaikat, akik fürdőzni szeretnének. A májusi időjárás már alkalmas lehet a tengerparti pihenésre is, ellenben áprilisban még igen szeszélyes az időjárás – ilyenkor inkább abban az esetben utazzunk, ha legfőképpen városnézés vagy túrázás a terv. A városban leginkább kicsi, kavicsos strandokat találunk, de akkor sem fogunk csalódni, ha a homokos partokat kedveljük: ebben az esetben a várostól délre fekvő Playa nevű fürdőhely lesz a megfelelő választás számunkra. Ha a környék több strandját is kipróbálnánk, autóval elmehetünk az Oasi del Simeto strandra vagy Giardini Naxos településére, ahol szintén homokos tengerpart vár minket. Ne feledjük, hogy tengerparti pihenés során is történhetnek váratlan események – ezekre fontos előre felkészülni utasbiztosítással, így megkímélhetjük magunkat a hirtelen felmerülő költségektől.

Ne feledjük: külföldi utazás előtt minden esetben tájékozódjunk az úti célunk beutazási feltételeiről és járványügyi intézkedéseiről a Konzuli Szolgálat weboldalán.

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 03.