Vízparti kalandok ősszel is: itt fürödhetünk utószezonban

Sokan hagyják őszre a nyaralást, hiszen így utószezoni árakkal, kevésbé zsúfolt üdülőhelyekkel és némileg kellemesebb időjárással számolhatnak. Ha azonban a vízpart és a fürdőzés a legfontosabb számunkra, nem mindegy, hogy merre indulunk el ebben az időszakban: olyan úti célt kell választanunk, ahol a víz ősszel is alkalmas a csobbanásra. Hoztunk négy külföldi és egy hazai lehetőséget egy felejthetetlen őszindító élményhez – vízparti kikapcsolódásra felkészülni!

Ciprus

Ha őszre időzítettük a nyaralást, Ciprusban nem fogunk csalódni, ugyanis itt egészen novemberig tart a strandidő, a nyári napsugarak olyannyira felmelegítik a tengert, hogy még az utószezonban is bátran megmártózhatunk benne. Ráadásul ilyenkor a városnézés is sokkal könnyebb, mint a nagy nyári hőségben – Páfosz és Lárnaka is mindenképp megér egy sétát, ezért vétek lenne kihagyni a városnézős programot. Az említett két városba akár fapados légitársasággal is repülhetünk, tehát viszonylag kedvező áron eljuthatunk a szigetre.

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Kanári-szigetek

Amikor nálunk már kezd lehűlni az idő és beletörődünk, hogy véget ért a nyár, a Kanári-szigeteken ekkor még tombol a trópusi hangulat. Nem kérdés, hogy az utószezon megfelelő választás-e például egy tenerifei nyaraláshoz, hiszen a tengerparti fürdőzés mellett egy aquapark is várja a látogatókat, ahol egy-egy extrém csúszás előtt a magasból a tengert is megcsodálhatjuk. A szigetvilág tájai rendkívül változatosak: vulkanikus hegységeket, erdőket, homokdűnéket és fehér homokos strandokat is találunk itt, tehát megéri legalább egy hetes utazással tervezni, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki az itt töltött időből.

Szardínia

Szemet kápráztató kék víz és még kora ősszel is kellemes hőmérséklet vár minket Szardínia szigetén: bármelyik részére utazunk, biztosan találunk hosszan elnyúló, homokos partszakaszokat. Délen választhatjuk Cagliari városát, ami a Földközi-tenger egyik legszebb kikötővárosa, a nyugati részen, Algheróban káprázatos korallokat láthatunk, az északi Santa Teresa Gallura nevű település partjairól Korzikára nyílik kilátás, keleten pedig a Cala Brandinchi strandon puha homokban sétálhatunk végig. Mindez természetesen csak a töredéke annak, amit a sziget valójában tartogat számunkra, tehát ha még nem választottuk ki az őszi vakáció célpontját, vegyük fel a listára Szardíniát!

Kréta

Görögország nem csak nyáron jó választás: Kréta szigete egészen közel van Észak-Afrika partjaihoz, ezért itt még ősszel is kiélvezhetjük a strandolást. A tengerparti részeken rendkívül magas a napsütéses órák száma, eső nagyon ritkán fordul elő, ám ha biztosra szeretnénk menni, ősszel válasszuk inkább a sziget déli részeit a fürdőzésre, ugyanis itt valamivel tovább tart a jó idő. Kréta túralehetőségekben sem szűkölködik, ezért hűvösebb napokon sem kell elkeserednünk, ugyanis bőven találhatunk izgalmas elfoglaltságot ilyen esetben is.

Hévíz

A világ minden tájáról csodájára járnak a hazai Hévízi-tónak, ugyanis rendkívül egyedi adottsággal rendelkezik: minden évszakban kellemesen meleg a vize, amit a föld alól előtörő hideg és meleg vizű források eredményeznek. Ráadásul ez a legnagyobb, biológiailag aktív termáltó a világon, ami szintén turisták sokaságát vonzza ide, és nekünk is arra ad okot, hogy egyszer kipróbáljuk a tófürdőt. Nincs különlegesebb érzés annál, mint amikor a kinti hűvös levegőből bebújunk a meleg víz alá és a tündérrózsákkal együtt lebegünk a vízfelszínen. Amit még érdemes tudni, hogy a Hévízi-tó mindenhol mély, de lehetőségünk van úszógumit bérelni, amivel mindenki biztonságosan ejtőzhet a gyógyhatású vízben.

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 08. 25.