A kötelező biztosításokhoz hasonlóan, az utasbiztosítási piacot is átrendezni látszik az Internet biztosította összehasonlíthatóság. Az öldöklő versenyben lemaradnak azok a biztosítók, amelyek nem differenciálják termékeiket az utazás célja, típusa és az utazók értéktárgyai szerint. Az Interneten keresztül néhány perc alatt megismerhető árak és szolgáltatások, egyszerű választást tesznek lehetővé, amivel egyre nagyobb számban élnek is honfitársaink.

Élen a speciális termékeket kínáló biztosítók

Egyre több biztosító kínál speciális utasbiztosításokat a télisportok szerelmeseinek. A síbalesetekre, sífelszerelésekre, hegyi mentésre, sífelelősségre és síbérletre is kiterjedő termékek növekvő népszerűsége háttérbe szorítja a korábbi hagyományos, „mindenre megoldást adni próbáló”, gyakran sokkal drágább biztosításokat, nyilatkozta Rácz István a Biztositas.hu internetes portál ügyvezetője.

A közel 70 féle utasbiztosítási terméket kínáló portál adatai szerint az idei szezon síelői előnyben részesítik a „Téli Sportok”, a „Szuper-G”, a „Carving”, a Sí-Sztár és az ehhez hasonló elnevezéseken futó utasbiztosítási termékeket és szívesebben szerződnek az ezen termékeket kínáló biztosítókkal. A szezon első felének értékesítési adatai szerint, a népszerűségi listát az Allianz Hungária vezeti, őt követi az Uniqa és az AXA, de szintén népszerű a - hazánkban tavaly debütált - Mondial Assistance Biztosító is.

A legdrágább nem a legjobb!!!

Az utazók jó döntésének elősegítése érdekében a Biztositas.hu az utazások célja szerint csoportosítva mutatja be a biztosítók termékeit, külön kiemelve az egyes utazási típusokhoz tartozó kockázatokat és díjakat. Másra van szüksége ugyanis, egy hagyományos utazásra indulónak, mint annak aki mondjuk síelés, hegymászás, búvárkodás vagy rafting céljából hagyja el az országot. Ritka az az eset, amikor a legdrágább biztosítás nyújtja a legjobb szolgáltatást(!).

Egy négytagú család egy hetes sí-biztosítását például akár 15 ezer forintért is megúszhatjuk (valós sí-biztosítási védelemmel!), jobb szolgáltatást szerezve magunknak, mintha a lényegesen kevesebb szolgáltatást tartalmazó, közel 30 ezer forintos legdrágább biztosítást választanánk. Különösen figyelni kell tehát arra, hogy melyik biztosító mit és mennyiért kínál!

A szakember szerint az sem mindegy, hogy mivel közelítjük meg úti célunkat. Repülővel vagy autóval történő utazás esetén például fontos, hogy az adott biztosító ad e többlettérítést a repülőgéppel történő balesetre, poggyászkésést fizet-e, vagy éppen nyújt-e autó assistance szolgáltatást. További szempont, hogy vagyontárgyaink, mint például a sífelszerelés, a videó kamera vagy akár a kerékpár is egyedi fedezeteket igényelnek, melyeket a biztosítók egyre inkább beépítenek termékeikbe.

Növekvő Internetes értékesítés és növekvő verseny

A Biztositas.hu adatai szerint a gazdasági válság és az alapvetően csökkenő utazási kedv ellenére az Interneten megkötött utasbiztosítások száma januárban, mintegy 30%-al emelkedett az előző év hasonló időszakához képest. Ennek oka, hogy az utasbiztosítási forgalom - az utazási irodákból - egyre inkább átterelődik az Internet irányába. Az Internet segítségével ugyanis az utazók könnyen ki tudják választani a pénztárcájuknak még megfelelő, de ugyanakkor a lehető legtöbb szolgáltatást kínáló és számukra valóban szükséges biztosításokat. Ez az átláthatóság pedig, nem mérhető össze az utazási irodák szerény kínálatával, ahol legtöbbször csak egyetlen biztosító termékét kínálják megvételre.

Érthető tehát, hogy a biztosítók alkalmazkodva az új csatornához új termékekkel jelennek meg. Rácz István kifejezetten örül a versenynek és az utasbiztosítások további specializálódására számít. A Biztositas.hu ügyvezetője szerint, a most háttérbe szorult biztosítótársaságok rövidesen termékeik komoly átdolgozására kényszerülnek, ami újabb versenyt generál majd, még jobb helyzetbe hozza ezzel az utazókat.

FIGYELMÉBE AJÁNLJUK

Vissza a lap tetejére