Mi mindenre elég egy hosszú hétvége Szlovéniában?

Mivel Szlovénia nem túl nagy ország, autóval könnyen felfedezhetjük a legszebb részeit akár 4 nap alatt is. Rengeteg program beleférhet egy hosszú hétvégébe: városnézést, túrázást és akár egy kis tengerparti kikapcsolódást is beiktathatunk. Kihívást jelenthet azonban egy hatékony útiterv elkészítése, ezért hoztunk egy kis segítséget: cikkünkben összeszedtük, mi mindent érdemes megnézni Szlovéniában egy hosszú hétvége alatt. Indulhat a felfedezőtúra?

Egy kis városnézés

Maribor
Szlovéniai kiruccanásunkat érdemes egy laza városnézéssel indítani, ugyanis Magyarországról közelítve az ország két legnagyobb városa esik először útba. Kezdjük a napot Mariborban: a város nagyjából 3,5 órás autóútra található Budapesttől, így, ha kora reggel elindulunk, a reggelit már Szlovéniában fogyaszthatjuk el. A látnivalók mind közel találhatók egymáshoz, tehát nyugodtan letehetjük az autót, hogy gyalogosan fedezzük fel a várost. Sétáljunk egyet a főtéren és a Dráva partján a híres Lent városrészen, ami hangulatos éttermeiről, kávézóiról ismert. Érdekesség, hogy Maribor is büszkélkedhet világrekorddal: Lent negyed központi részén található a világ legrégebbi, máig termő szőlőtőkéje, amit szintén nem szabad kifelejtenünk a látnivalók listájáról. Ha úgy érezzük, hogy kellőképpen magunkba szippantottuk a város hangulatát, továbbállhatunk a fővárosba, Ljubljanába, ahol folytatódhat a városnézős nap.

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Ljubljana
Ellenállhatatlan hangulat fogad minket Ljubljana belvárosában, a Ljubljanica folyó partján sétálgatva: a zöldellő folyó, a kis hidakkal tűzdelt látkép, a gyönyörű épületek és a háttérben magasodó vár együttesen adják a városka sármját. Jóllehet, ez Szlovénia fővárosa, mégsem kell sem nagyvárosi miliőre, sem túl nagy távolságokra számítanunk. Érdemes az egyik leghíresebb látnivalónál, a Hármas-hídnál kezdeni a felfedezést, majd innen elsétálni Ljubljana jelképéhez, a Sárkány-hídhoz, séta közben pedig akár a városi piacot is útba ejthetjük. A Sárkány-hídnál található a sikló alsó állomása, amivel felmehetünk a várhegyre – ha gyönyörű panorámát szeretnénk látni, ezt mindenképp írjuk fel a programok közé.

Kalandok a természetben

Bled
Bled nagyon népszerű úti cél a magyarok körében, nem is véletlenül: megannyi túraútvonal közül választhatunk, és fantasztikus természeti kincseket fedezhetünk fel itt. A hegyekkel körülölelt festői tó, közepén a kis szigettel képekről is jól ismert, de nincs ahhoz fogható érzés, mint amikor élőben is megpillanthatjuk a környék minden csodáját. A híres kilátóponthoz, az Ojstricához kalandos és nem feltétlenül egyszerű útvonalon juthatunk fel, de minden fáradalomért kárpótol majd minket a kilátás. Ha mégsem merjük bevállalni ezt a túrát, jól kiépített útvonalon körbesétálhatjuk a tavat, hogy minden szemszögből megismerjük a szemet gyönyörködtető vidéket. Ne feledjük Bled híres várát sem: a természetjárás közben egy kis történelmi kitérőt tehetünk ide, nem beszélve arról, hogy a kilátás innen is pazar.

Bohinj
Autóval nagyon hamar eljuthatunk Bledből Bohinjba, tehát a két tó felderítését akár egy napra is tehetjük, de az sem baj, ha egy-egy napot szánunk mindkettőre. A Bohinj-tavat is körbesétálhatjuk, akárcsak bledi kistestvérét, ám itt nagyobb körre kell számítanunk. Nyáron csónakot vagy SUP-ot is bérelhetünk, sőt, akár fürödhetünk vagy búvárkodhatunk is a vízben. Ha pedig kíváncsiak vagyunk, hogy fest a tó madártávlatból, menjünk fel 1500 méter magasra a közeli Vogel-hegyre kabinos felvonóval. Elképzelni sem lehetne szebbet annál, mint amikor szép lassan elénk tárul a tó látképe a környező hegyekkel és a fenséges fenyvesekkel.

Ejtőzés a tengerparton

Portoroz
Ha a hosszú hétvégét városnézéssel kezdjük, majd kirándulással folytatjuk, bizonyára kellőképpen elfáradunk a végére. Éppen ezért adjunk magunknak egy napot a feltöltődésre, és utazásunk utolsó napján pihenjünk meg a tengerparton. Lehet, hogy Szlovéniáról nem a tengerpart jut eszünkbe először, pedig Portoroz homokos strandja a napernyőkkel és nyugágyakkal igazi mediterrán élményt nyújt. Jó tudni, hogy ez a szlovén tengerpart egyetlen homokos strandja, de betonozott fürdőhelyeket Koperben és Piranban is találunk.

Városnézés, kirándulás vagy tengerpart? Nyerjen ajándékcsomagot!

Szlovéniában mindent kipróbálhatunk a városnézéstől kezdve a természetjáráson át egészen a tengerparti fürdőzésig – mindegyik tevékenységnek megvan a maga szépsége, de bizonyára mindannyiunknak van egy titkos kedvence. Jó hír, hogy bármelyik is legyen a favoritunk, a Biztosítás.hu-n megkötött utasbiztosítással most olyan ajándékcsomagot nyerhetünk, ami a kedvenc időtöltésünkhöz szükséges ajándékokat tartalmazza. Ehhez nem kell mást tennünk, mint gondoskodni a biztonságos pihenésről utasbiztosítással, kiválasztani a nekünk tetsző csomagot, illetve bejelölni, hogy szeretnénk részt venni a sorsolásban. Ha pedig szerencsések vagyunk, a biztonság mellett egy nyereménycsomaggal is gazdagodhatunk.

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 06. 27.