4 olcsó, de annál látványosabb úti cél

Több mód van arra, hogy spóroljunk nyaralás közben: mindamellett, hogy megtaláljuk a lehető legkedvezőbb árú repülőjegyet és előzetesen tájékozódunk a programlehetőségekről, már az úti cél megválasztása is előrebocsátja, hogy nagyjából mennyit fogunk költeni. A turisták által közkedvelt országokban értelemszerűen drágább egy nyaralás, de az aktuális árfolyamok is hatással vannak a kiadásainkra. Mindezek figyelembevételével érdemes kiválasztanunk utazásunk célpontját – mutatunk néhány pénztárcakímélő, ugyanakkor varázslatos úti célt!

Albánia

Albánia nem tartozik a leglátogatottabb európai országok közé, pedig látnivalók tekintetében bátran versenybe szállhatna népszerűbb szomszédaival, ráadásul itt sokkal kedvezőbb áron nyaralhatunk. Hangulatos városokat, tengerpartot és hegyvidéket egyaránt találhatunk ebben az országban, tehát bármi is az elképzelésünk a tökéletes nyaralásról, itt megtalálhatjuk a számításainkat. Látogassuk meg a fővárost az igazán autentikus, albán életérzésért, vagy sétáljunk az UNESCO világörökség részét képező városban, Beratban. Pálmafás tengerpartokon Durresben, Sarandában vagy Ksamilban is hűsölhetünk, ahol a mediterrán hangulat Görögországra hajaz. A két ország között csupán annyi a különbség, hogy Albániában sokkal olcsóbb szállásokat találhatunk, és a tömeget is nagyobb eséllyel elkerülhetjük, hiszen kevesebb turista látogat ide. Ha pedig szeretnénk beleszippantani a hegyvidéki levegőbe, vegyük észak felé az irányt, túrázzunk egyet az Albán-Alpokban, és fedezzük fel a fantasztikus tájakat!

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Lettország

Ha pörgős, nagyvárosi hangulatra vágyunk, valószínűleg nem Lettország lesz a legjobb választás számunkra, ám ha a nyugalmat részesítjük előnyben, bizonyára remekül fogjuk érezni magunkat itt. Maga a főváros sem nagy, de annál gyönyörűbb: az óváros épületeinek láttán nem csak az építészet szerelmeseinek fog leesni az álla, a rengeteg zöldterület és park pedig egy zöld oázissá varázsolják a várost. A Balti országokról talán elsőként nem a tengerpart jut eszünkbe, pedig Rigától nem messze található Jurmala, Lettország üdülővárosa hosszú, homokos tengerpartjával. Az épületek itt is figyelemre méltóak, órákat lehet gyönyörködni egyedi, romantikus stílusukban. Ha tehát északra utaznánk, a sokkal drágább Dánia helyett választhatjuk például Lettországot, ahol kedvezőbb áron nyaralhatunk, ugyanakkor látványból nem lesz hiány.

Törökország

Gazdag kultúrájának és fényűző tengerpartjainak köszönhetően Törökország igen népszerű úti cél a turisták körében, az utóbbi időben mégis az egyik legolcsóbb desztinációnak bizonyult. Ezt a török fizetőeszköz, az új török líra gyengülése eredményezte, ami még a mai napig sem állt vissza az egy évvel ezelőtti szintre. Ha már régi álmunk volt egy nyaralás a török Riviérán vagy az ezerarcú Isztambulban, ez a legjobb alkalom arra, hogy megvalósítsuk. Jó hír, hogy Isztambulba és a török Riviéra fővárosaként emlegetett Antalyába is eljuthatunk közvetlen repülőjárattal, kevesebb mint 3 óra alatt. Akárhová is megyünk nyaralni, semmiképp se induljunk el utasbiztosítás nélkül, Törökország esetén pedig kiemelten figyeljünk a kalkuláció során arra, hogy a megfelelő területet válasszuk ki. Ha kizárólag európai területen töltjük el a nyaralást, válasszuk ezt az opciót, ha viszont az ország ázsiai részét is meglátogatnánk, a „Törökország teljes terület” lehetőséggel kell kalkulálnunk.

Indonézia

Jóllehet, Indonézia legismertebb szigetére, Balira eljutni nem feltétlenül olcsó mulatság, mégis érdemel egy helyet az olcsó, de látványos úti célok listáján. Az utazással ellentétben ugyanis az ott tartózkodást szinte fillérekből megoldhatjuk, ha nem vágyunk luxus körülményekre. Azok, akik már jártak az indonéz szigeten, mind arról számolnak be, hogy az út egy spirituális utazás is volt számukra, amely során igazán rátaláltak önmagukra. A természet közelsége, a művészetek és a kultúra áramlása, illetve a megszokottól teljes mértékben eltérő környezet együttesen eredményezik a testi és lelki feltöltődést. Mindezek mellett itt olyan gyümölcsöket és fűszereket kóstolhatunk, amelyekről talán nem is tudtuk, hogy léteznek, és hatalmas adag ételeket kaphatunk kedvező áron. Összességében tehát elmondható, hogy minden szempontból megéri összegyűjteni az útiköltség árát Balira, ugyanis az ott töltött idő alatt nem kell sokat költenünk, az utazás pedig egy semmihez sem hasonlítható élmény lesz.

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 07. 06.