Strandolás stílusosan: az 5 legszebb olasz tengerparti város

Vannak, akiknek a nyaralás egyenlő az édes semmittevéssel, mások szeretik aktívan eltölteni az utazás pillanatait, és vannak azok, akik mindent kipróbálnának. Bármelyik tábort erősítjük, olasz tengerparti városok sokaságából válogathatunk, ha egy tökéletes nyaralásról álmodunk. Ezek a helyek ugyanis éppoly kiválóak egy városnézéssel egybekötött kulturális feltöltődéshez, mint egy tengerparti ejtőzéshez. Mutatjuk az olasz tengerpart 5 kihagyhatatlan gyöngyszemét!

Taormina

Csupán egy 2 órás repülőút Cataniába, majd egy 40 perces vonatozás választ el minket attól, hogy megtapasztaljuk, milyen érzés úgy strandolni, hogy közben a távolban egy vulkán magasodik a város fölé. Ha ez még nem győzött volna meg arról, hogy Taormina tökéletes választás az idei nyaraláshoz, képzeljünk csak el egy virágokkal borított, ellenállhatatlan hangulatú óvárost a hegytetőn, és bizonyára megjön a kedvünk egy szicíliai kiruccanáshoz. A városnézés során semmiképp se hagyjuk ki az ókori amfiteátrumot, a Teatro Grecót, ugyanis amellett, hogy ez egy igazán különleges történelmi érdekesség, innen tárul elénk az egyik legszebb kilátás a tengerre, a városra és az Etnára. Ha pedig eljött a strandolás ideje, ereszkedjünk le az óvárosból kabinos felvonóval, és látogassuk meg Taormina legismertebb strandját, az Isola Bellát, ahol tiszta víz és jól felszerelt partszakasz vár ránk.

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Manarola

Ha úgy érezzük, hogy már az összes színes várost felfedeztük Európában, jusson eszünkbe a Cinque Terre, az öt településből álló mesés régió. Tulajdonképpen egyikkel sem lövünk mellé, ha az a célunk, hogy gyönyörű olasz tengerparti városba utazzunk, ám Manarola kitűnik az összes közül. Az egész falu egy sziklára épült, és ha távolról nézzük, elképesztő színkavalkád tárul elénk, amit a legkülönbözőbb színű házak hoznak létre. Egy ilyen helyen a strandolás sem mindennapi élmény: itt sajnos nem számíthatunk hosszú, homokos partszakaszra, de cserébe a falu apró kikötőjében megmártózva is megcsodálhatjuk a színes házakat.

Amalfi

Nagyon hangulatos, nagyon sokszínű, nagyon olasz… az Amalfi-part városai hatalmas népszerűségnek örvendenek az olasz tengerpartra látogatók körében, hiszen itt mindenki belekóstolhat az igazi olasz életérzésbe. Amalfi katedrálisa nem csak az épületek és templomok szerelmeseit kápráztatja el, a fantasztikus kék víz pedig nem csak a fürdőzés kedvelőit csábítja. Amalfi tökéletes célpont, ha az egész partszakaszt bejárnánk: ne hagyjuk ki Sorrentót és Positanót, illetve, ha több időt töltünk el itt, Nápolyba is tegyünk egy egynapos kitérőt.

Rimini

Az a tény, hogy Riminiben mindenki megtalálja a kedvére való szórakozást, talán nem is írja le kellőképpen azt, hogy mennyi mindent lehet itt csinálni. A legkisebbek jókedvéről többféle kaland- és vidámpark gondoskodik, a bulizni vágyókat rengeteg szórakozóhely várja, aki pedig kulturális kirándulásra nevezne be, az óvárosban találhatja meg a számításait. Mindezek mellett pedig természetesen a strandolás sem maradhat el: Rimini tengerpartja 15 kilométer hosszú, és homokos, kék zászló minősítésű strandokból áll. A napágy- és napernyő-bérlésért általában külön kell fizetnünk, ha viszont erre nem tartunk igényt, akár ingyen is bemehetünk egyes strandokra.

Tropea

Repüljünk el most gondolatban az olasz csizma orrába, a Tirrén tenger partjára, Tropeába! A kristálytiszta vizű strand a mészkősziklán elhelyezkedő óváros árnyékában fekszik, tehát mindent egy helyen megtalálunk, ami a kellemes időtöltéshez kell. A városból hosszú lépcsősorokon ereszkedhetünk le a tengerpartra – szinte, mint egy filmjelenetben. Ha igazán lélegzetelállító kilátást szeretnénk látni, sétáljunk fel a Santa Maria dell’Isola kolostorhoz, ahonnan a várost, a homokos strandot és a végtelen tengert is megcsodálhatjuk.

Utolsó frissítés dátuma: 2023. 07. 11.