Utasbiztosítás bel- és külföldre
Utasbiztosítás bel- és külföldre
Kössön akár aznapi induláshoz is!

Hasonlítsa össze több biztosító ajánlatait egyszerűen, pár perc alatt!

Díjszámítás
Biztosítók az oldalon
Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
Generali Biztosító Zrt.
Genertel Biztosító Zrt.
Groupama Biztosító Zrt.
K&H Biztosító Zrt.
KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
Magyar Posta Biztosító Zrt.
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt..
UNIQA Biztosító Zrt.
Wáberer Hungária Biztosító Zrt.
Cherrisk by UNIQA
Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.

Utasbiztosítási kár bejelentése: hogyan működik és mit kell tudni róla?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a tudatos biztosításkötés egyik alapja, hogy részletesen megismerkedünk a biztosításunk feltételeivel, ugyanis ez segít nekünk abban, hogy tisztában legyünk a lehetőségeinkkel és kötelezettségeinkkel. Az egyik kötelességünk például a károk mihamarabbi bejelentésére vonatkozik, de vajon hogyan működik ez az utasbiztosítások esetén? Már külföldön fel kell vennünk a kapcsolatot a biztosítóval vagy a hazaérkezést követően kezdjük el az ügyintézést? Cikkünkben megválaszoljuk az utasbiztosítás kárbejelentésére vonatkozó kérdéseket!

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Hogyan működik a kárbejelentés az utasbiztosításoknál?

Külföldi nyaralás esetén felmerülhet a kérdés, hogy vajon hogyan kell bejelentenünk a kárainkat, ha egy idegen országban baleset ér minket, megbetegszünk vagy esetleg ellopják a poggyászunkat. A biztosítók rendelkeznek a nap 24 órájában hívható asszisztencia szolgáltatással, amelynek a telefonszámát a biztosítási kötvényünkön megtaláljuk. Itt kell bejelentést tennünk a káreseményről a lehető legrövidebb időn belül. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy ez a telefonszám és a kötvényszámunk mindig legyen elérhető helyen utazás közben. A legjobb, ha több helyre is felírjuk ezeket, és betesszük a pénztárcánkba, megosztjuk útitársainkkal, valamint a szálláshelyen is elhelyezzük – ilyen módon minden eshetőségre felkészülhetünk.

Mennyi időnk van bejelenteni a kárt?

Az egyes biztosítók esetén eltérő lehet, hogy a káresemény időpontjához képest mennyi időnk van bejelenteni azt, illetve a kártípus is befolyásolhatja a bejelentés határidejét. Általában 24, 48 vagy 72 órán belül kell bejelentést tennünk a biztosítónál, de előfordulhat, hogy egy adott káresemény bejelentésére a hazaérkezésünket követő napokban is van lehetőség. A bejelentési kötelezettség alól csak abban az esetben mentesülhetünk, ha az egészségügyi állapotunk orvosilag igazoltan nem teszi lehetővé az ügyintézést – ilyenkor a felépülést követően kell mihamarabb intézkednünk. Annak érdekében, hogy a kárelbíráláshoz szükséges minden körülmény megismerhető legyen, a biztosítónak a lehető leghamarabb értesülnie kell a káreseményről, ezért nem érdemes halogatni a bejelentést. A kárbejelentési határidőket a biztosítási szerződésünk tartalmazza – nagyon ajánlott alaposan áttanulmányozni az erre vonatkozó részeket, ugyanis biztosítottként kárbejelentési kötelezettségünk van, ha pedig ennek nem teszünk eleget, eleshetünk a kártérítéstől. Jó tudni, hogy egyes szerződések esetén elévülési idővel is számolnunk kell, ami meghatározza, hogy legkésőbb mennyi idővel a káresemény után érvényesíthetjük kártérítési igényünket.

Mik lehetnek a kártérítés feltételei?

Amellett, hogy a szerződésben meghatározott időn belül bejelentjük a kárainkat, más feltételei is lehetnek annak, hogy megkapjuk a kártérítést. Ha például ellopják a pénztárcánkat vagy bármilyen értékünket, jellemzően csatolnunk kell a kárbejelentéshez az esetről felvett rendőrségi jegyzőkönyvet, tehát ilyen esetben mindenképp feljelentést kell tennünk. Járatkésés vagy elveszett poggyász esetén a repülőtéren kiállított igazolással vagy jegyzőkönyvvel bizonyíthatjuk, hogy jogosultak vagyunk a kártérítésre, a kórházi kezelést pedig értelemszerűen az orvosi papírok igazolják. Fontos, hogy egy baleset bekövetkeztekor vagy az autó lerobbanásánál ne kezdjünk el rögtön intézkedni, hanem elsőként a biztosítóval konzultáljunk, ugyanis eleshetünk a kártérítéstől, ha olyasvalamit csinálunk – például autómentőt hívunk –, amit a biztosító előzetesen nem hagyott jóvá. Mindezeket a kikötéseket természetesen szintén megtaláljuk a biztosítás szerződési feltételeiben, tehát emiatt is elengedhetetlen ennek az alapos ismerete. Mindamellett, hogy biztosítottként ez az egyik kötelezettségünk, a biztosítóval történő egyeztetés hatalmas segítség is, ugyanis tőlük kaphatunk információkat a kárrendezés menetéről és ők segítenek abban, hogy milyen teendőink vannak a helyszínen. Az utasbiztosítás tulajdonképpen arra szolgál, hogy ne maradjunk magunkra a váratlan helyzetekben – használjuk ki ezt a biztonságot és konzultáljunk a biztosítóval, ha problémába ütköznénk külföldön.

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 08. 05.