Utasbiztosítás bel- és külföldre
Kössön akár aznapi induláshoz is!

Hasonlítsa össze több biztosító ajánlatait egyszerűen, pár perc alatt!

Díjszámítás
Biztosítók az oldalon
Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
Generali Biztosító Zrt.
Genertel Biztosító Zrt.
Groupama Biztosító Zrt.
K&H Biztosító Zrt.
KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
Magyar Posta Biztosító Zrt.
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt..
UNIQA Biztosító Zrt.
Wáberer Hungária Biztosító Zrt.
Cherrisk by UNIQA
Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.

Lekéstem a repülőt, mik a lehetőségeim?

Annak, aki utazott már repülővel, valószínűleg megfordult a fejében, hogy mi történik akkor, ha valamilyen ok miatt lekési a repülőt. Ez a félelem hatványozódik, ha utunk során át kell szállnunk valahol, tehát el kell érnünk egy csatlakozó járatot egy idegen repülőtéren. Bizonyos esetekben csak egy új repülőjegy megvásárlásával oldhatjuk meg a problémát, ám máskor számíthatunk a légitársaság és az utasbiztosítás segítségére is. Nézzük, mit tehetünk, ha lekéssük a repülőt, és mikor kaphatunk kártérítést!

Mit tehetünk, ha lekéssük a repülőt?

Ha a saját hibánkból kifolyólag nem érjük el a repülőgépet – például nem indultunk el időben, vagy egy idegen országban több időbe telt kijutnunk, mint amivel terveztünk –, sajnos nincs lehetőségünk kártérítés igénylésére. Ha szerencsénk van, kedvezményesen átfoglalhatjuk a jegyünket a következő járatra, ám kiemelten fontos, hogy minél hamarabb értesítsük a légitársaságot arról, hogy nem fogunk időben odaérni. Ha az átfoglalásra valamilyen oknál fogva nincs lehetőség, az egyetlen, amit tehetünk, hogy teljes áron új repülőjegyet vásárolunk, de ez nyilvánvalóan jelentős extra kiadással járhat, sőt, sajnos az is előfordulhat, hogy az adott napon már egyáltalán nem indul repülő az úti célunkhoz. Abban az esetben, ha a repülőtérre időben kiérünk, és a check-in is sikeresen megtörténik, azonban valamiért mégis lekéssük a repülőt, szintén nem számíthatunk kártérítésre. Ez esetleg akkor fordulhat elő, ha a kapuzárásig nem érünk oda a beszállókapuhoz – ennek elkerülése érdekében indulás előtt mindig nézzünk utána, hogy mekkora repülőtéren kell majd eligazodnunk!

Utasbiztosítás kalkulátor

Utasbiztosítási ajánlatok, akár már aznapi induláshoz!

Díjszámítás »

Ha lekéssük a csatlakozást átszállásos jeggyel…

Ha csak átszállással tudjuk elérni úti célunkat, akkor vagyunk szerencsésebb helyzetben, ha úgynevezett átszállásos jegyünk van, és minden útszakaszon ugyanazzal a légitársasággal utazunk. Ilyenkor az adott légitársaság felelőssége, hogy eljuttasson minket a célországba, így késés esetén díjmentesen átfoglalják a jegyünket a legközelebbi csatlakozó járatra, annak indulásáig pedig ételt, italt és ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak nekünk. Ha a következő járat csak másnap indul, a légitársaságnak szállást és taxit is biztosítania kell, ám az eltérő lehet, hogy ezeket milyen szinten szervezik meg nekünk. Előfordulhat, hogy a szállásfoglalást is elintézik vagy szálláskupont adnak az utasoknak, ám az is lehet, hogy erről nekünk kell gondoskodni – ilyenkor utólag, számla ellenében térítik meg a költségeinket. Az átszállásos jegy abból a szempontból is előnyös, hogy a feladott csomagjainkkal sem kell bajlódnunk, ugyanis csak a célállomáson kell felvennünk őket. Ezeken felül, a 3 órát meghaladó, a légitársaság hibájából eredő késések esetén további anyagi kártérítésre számíthatunk, illetve az utasbiztosításunk is segítséget nyújthat, ha járatkésés miatt nem érjük el a csatlakozást. Fontos információ lehet még, hogy fapados járatokra jellemzően nem tudunk átszállásos jegyet vásárolni.

Mi a helyzet akkor, ha nem átszállásos jegyünk van?

Más a helyzet abban az esetben, ha nem átszállásos jegyünk van, tehát két külön jegyet vásároltunk a két járatra, és így késsük le a csatlakozást a légitársaság hibájából. Ebben az esetben ugyanis a két járat két külön útnak minősül, hiszen a légitársaság is eltérő, illetve a poggyászunkat is nekünk kell felvennünk és feladnunk a másik gépre. Ilyenkor az első bekezdésben leírtak lépnek érvénybe, tehát az átszállás meghiúsulása miatt nem kapunk kártérítést, de kedvezményesen átfoglalhatjuk a jegyet egy másik járatra, vagy új jegyet vásárolhatunk. Azt jó tudni, hogy a 3 óránál hosszabb késés kártérítésére nem átszállásos jeggyel is jogosultak vagyunk.

Mi az, ami még segíthet, ha lekéssük a repülőt?

Jó hír, hogy a légitársaságok által nyújtott kártérítéseken kívül egyes esetekben az utasbiztosításunkra is számíthatunk. Attól függően, hogy milyen biztosítást választunk, anyagi segítséget kaphatunk a járat késése, törlése, a csatlakozó járat lekésése vagy a külföldi tartózkodásunk meghosszabbítása esetén is. Ezeken kívül az utasbiztosítás abban az esetben is segíthet, ha az indulás előtti 3 órában közlekedési balesetet szenvedünk, és emiatt maradunk le a gépről. Ez a fedezet azonban csak a járat lekésésére vonatkozik, magára a balesetre nem, ugyanis az utasbiztosítások csak a külföldi tartózkodás ideje alatt bekövetkezett káreseményeket térítik meg. Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos a biztosítások összehasonlítása, ugyanis nagyon eltérő lehet, hogy az egyes biztosítók pontosan mely kockázatokra, milyen mértékű fedezetet nyújtanak. Át kell gondolnunk, hogy mi az, amitől a leginkább tartunk, és ennek megfelelően megválasztani utasbiztosításunkat. Az is nagyon fontos, hogy ismerjük a biztosítási szerződésünket, ugyanis a repülő lekésését csak meghatározott feltételek teljesülése mellett fizeti a biztosító. Ha például saját hibánk következményeképpen maradunk le a járatról, eleshetünk a kártérítéstől, ha viszont a légitársaság miatt történik ugyanez, a biztosítási feltételek szerint számíthatunk a biztosító segítségére.

A legjobb, ha mindennel előre kalkulálunk

A váratlanul felmerülő kellemetlenségekkel nyilvánvalóan nehéz számolni, de arra mindenképp érdemes odafigyelni, hogy saját hibánkból ne késsük le a repülőgépet. Mindig gondoljunk arra, hogy az odajutás során dugóba kerülhetünk, a biztonsági ellenőrzésnél és a csomagok feladásánál hosszú sor állhat, vagy az esetleg ismeretlen repülőtéren nehezebben találjuk meg a beszállókaput. Ezeket figyelembe véve gondoljuk át, hogy mennyivel hamarabb kell elindulnunk ahhoz, hogy legkésőbb a kapuzárásig kényelmesen eljussunk a beszállókapuhoz. Javasolt legalább 2 órával hamarabb kiérni a repülőtérre, kiváltképp akkor, ha a becsekkolást nem online, hanem személyesen intéznénk, illetve, ha feladott poggyászunk is van. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy vannak olyan repülőterek, ahol egy távolabbi kapuhoz akár 20 percünkbe is kerülhet elsétálni, tehát ezzel is érdemes kalkulálni, amikor megtervezzük a repülőtérre való kijutást.

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 06. 15.