HITEL, BANKSZÁMLA TUDNIVALÓK
Banki termékekről érthetően

Hasznos információk banki ügyintézéshez

Olcsó bankszámla vagy közeli bankfiók?

Válasszon: olcsóbb legyen az új számla, a fiók legyen közelebb Önhöz, vagy mindkettő?

Felmérések - és a gyakorlati tapasztalatok - alapján az ügyfelek általában azokat a bankokat részesítik előnyben, amelyek vagy a lakóhelyükhöz, vagy a munkahelyükhöz közeli bankfiókkal rendelkeznek.

Ez a tény önmagában rengeteg megtakarítási, spórolási lehetőséget elvesz az ügyfelektől, és ezt a potenciális megtakarítási többletet, amely az ügyfelek zsebében maradhatna, végső soron a bankok zsebelik be az ügyfelektől. Méghozzá azok a bankok, amelyek a fiókhálózatban nagyobbak, vagy szerencsésebb helyszíneket választottak.

Jól van-e ez így?

Ön elgondolkodott-e már azon, hogy milyen esetekben szükséges a bankfiókba bemennie és ez behozza-e Önnek azt a hátrányt, amit évente pénzben elveszít?

Gondolja csak át, miért is fontos a lakhelyhez vagy a munkahelyhez közeli bankfiókot választani? Az alábbiakban próbáltunk néhány érvet keresni azoktól az ügyfelektől, akik e szerint választanak bankot, és reagálunk rá:

hogy könnyen megnyissam a bankszámlámat...

A mai bankszolgáltatások már általában minden bankfiókban lehetővé teszik a számla feletti rendelkezést, bárhol nyitja meg azt. Ráadásul egy bankválasztás akár hosszú távú döntése is lehet, miközben a lakóhelye, s munkahelye is megváltozhat a következő években. Legrosszabb esetben egy egyszeri minimális költséggel érdemes inkább egy olyan bankfiókot választani, mely ugyan nincs közel jelenleg sem a lakóhelyéhez, sem a munkahelyéhez, viszont csak egyszer, a számlanyitáskor kell bemennie és a továbbiakban mindent bankfiókon kívül is elintézhet, akár úgy, hogy évekig fel sem kell keresnie bankfiókját.

bármikor gyorsan fel tudjak venni készpénzt

Ez az érv régen igaz lehetett, de amióta Magyarországon is elterjedt a bankjegyautomaták (ATM-ek) használata, illetve a saját vagy szükség esetén bármelyik bank ATM-je használható ugyanazzal a kártyával (esetleg kedvezményesen is), azóta nem fontos, hogy a honos bankfiókunk valóban közel legyen.

hogy bármit el tudjak intézni

Tulajdonképpen az olyan nagy horderejű döntések, mint pl. hitelfelvétel kivételével ma már mindent el tud intézni bankfiókon kívül is. A bankok internetbank szolgáltatásai sok mindenre kínálnak megoldást (de a leggyakoribb, fontos hétköznapi szolgáltatások igénybevételére mindenképpen!), a 2-3 évente megújuló bankkártyánkat eleve postán kapjuk, a bankszámlánkhoz, bankkártyánkhoz kötődő rendelkezéseinket pedig az internetbankon kívül a bank telefonos ügyfélszolgálatán is leadhatjuk. A bankszámlák és bankkártyák esetében ma már nincs olyan érv, ami egy bankfiókhoz kötne minket, s ezzel döntésünket befolyásolhatná az adott bank bankfiókjának közelsége. Ráadásul a bankfiókban leadott átutalások, pénztári készpénzfelvételek a legdrágábbak, tehát ez is az önkiszolgálás felé terelhet bennünket.

A bankfióki ügyintézésre igazából egyetlen érv sarkallhat bennünket, s ez főleg vidéken, kis falvakban számít jelentős döntés-befolyásoló tényezőnek: az ügyintéző személyes ismertsége. Akár bankon kívül, akár a bankszolgáltatás miatt, de ha személyes jó ismerősi kapcsolatba kerültünk a bank ügyintézőjével, akkor természetesen indokolt lehet a bankfiókban intézni az ügyeinket, de ne feledjük, hogy ez jelentős többletköltséggel járhat az elektronikus csatornákhoz képest!

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 03.