Mit értenek a biztosítók felhőszakadás alatt, és mit nem?
Felhőszakadás alatt a biztosítók a rövid időn belül leeső nagymennyiségű, talajszinten áramló csapadékvíz által elöntéssel okozott károkat értik. Éppen ezért nem minősülnek felhőszakadáskárnak az épületek külső felületén keletkezett károk, és a talajszintnél mélyebben levő helységekre is különböző megkötések vonatkoznak.
Hogyan tudunk a felhőszakadáskárok ellen védekezni?
A felhőszakadáskárokat az elégtelen csapadékvíz-elvezető rendszer okozza. A vízelvezető árkokat, víznyelőket (kanális) lehetőség szerint tisztán kell tartani.
Mi a teendő felhőszakadás kár esetén?
Ha bekövetkezett az elöntés, legfontosabb teendő a víz kiszivattyúzása, amilyen hamar csak lehet. Ezután a visszamaradt nedvesség kiszárításáról kell gondoskodni.
A kárt maximum 2 napon belül be kell jelenteni a biztosítónak, amely 5 napon belül kiküldi a szakértőjét szemlét tartani. Addig a károsodott tárgyakat meg kell őriznünk, a kár helyszínén csak a kárenyhítéshez, a további károk megelőzéséhez szükséges mértékben változtathatunk. Érdemes pár fényképet is készíteni (akár telefonnal is), így utólag rekonstruálható, hogy mi történt.
Figyelem – kivétel az Aegon Biztosító esetében!
Az Aegon Biztosító minden káreseményre a biztosítási szerződés létrejöttétől számított 15 napos várakozási időt köt ki, tehát az ekkor bekövetkezett károkat nem téríti meg.