Kötelező biztosítás kalkulátor 2024
Kötelező biztosítás kalkulátor 2024
Kalkuláljon és spóroljon nálunk!

Egyszerű KGFB összehasonlítás, online biztosításkötés árgaranciával.

Díjszámítás
Biztosítók az oldalon
Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
Generali Biztosító Zrt.
Genertel Biztosító Zrt.
Groupama Biztosító Zrt.
K&H Biztosító Zrt.
KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
Magyar Posta Biztosító Zrt.
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt..
UNIQA Biztosító Zrt.
Wáberer Hungária Biztosító Zrt.
Cherrisk by UNIQA
Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.

Kötelező biztosítás céges autóra: mit kell tudni erről?

Kötelező biztosítást céges autóra is kötnünk kell, ám a kalkulációs folyamat némileg eltér attól az esettől, amikor magánszemélyként kötünk biztosítást. Felmerülhet a kérdés, hogy kinek kell erről gondoskodni, ki az autó tulajdonosa és ki lehet az üzembentartó. Cikkünkben utánajártunk ennek a kérdéskörnek – mutatjuk a tudnivalókat!

Kötelező biztosítás céges autóra: kinek kell megkötni?

A céges autó biztosítása is kötelező, hiszen KGFB nélkül közlekedni szabálysértésnek minősül. A céges autók (legyen szó teherautóról vagy személyautóról) általában a vállalat tulajdonában állnak, így mindig a cég – vagy a vállalkozó – kötelessége, hogy minden jármű megfelelően biztosítva legyen. Ha a tulajdonos úgy dönt, hogy a munkavállaló lesz a jármű üzembentartója, egy üzembentartói szerződés kitöltésével adhatja le erre vonatkozó igényét. Nagyon fontos megjegyezni, hogy ilyenkor a járművel kapcsolatos költségek és kötelességek – így a rendszeres műszaki vizsgáztatás vagy a KGFB díjának befizetése – mind az üzembentartó munkavállalót terhelik.

Kötelező biztosítás kalkulátor

Kedvező kötelező biztosítási ajánlatok, akár már aznapi fedezettel!

Díjszámítás »

Hogyan köthető KGFB céges autóra?

Ha céges autóra kötünk KGFB-t, a kalkuláció kezdetekor a folyamat ugyanaz, mintha magánszemélyként kötnénk, azonban a szerződő személyére vonatkozó kérdésnél ilyen esetben a „Nem természetes személy” opciót kell kiválasztanunk. A járműre és a cégre (székhely, adószám, fő tevékenység) vonatkozó adatok megadása után be kell jelölnünk, hogy milyen kedvezményeket szeretnénk igénybe venni – annak megfelelően, hogy melyekre vagyunk jogosultak –, majd CASCO-val kapcsolatos kérdésekre is válaszolnunk kell. Ha szeretnénk a lehető legnagyobb biztonságban tudni az autót és megkímélni magunkat, illetve a céget egy esetleges balesettel járó kellemetlen anyagi következményektől, mindenképp kössünk CASCO-t is a céges autóra. Az ajánlati oldalon kiválaszthatjuk a számunkra megfelelő kötelező és CASCO biztosítást, valamint a kiegészítő fedezeteket, a céges autó kötelező biztosítását pedig a Biztosítás.hu-n online megköthetjük.

Céges autó és bonus-malus

A bonus-malus besorolás a járművel együtt az üzembentartóra vonatkozik, ezért amennyiben olyan céges autót vezetünk alkalmazottként, amelynek nem mi vagyunk az üzembentartói, a kármentes évekkel nem fog növekedni a besorolásunk. Így amikor saját autót veszünk, a kezdő, A00 besorolásba kerülünk még akkor is, ha előtte 5 évig balesetmentesen vezettük a céges autót. Ezt a szempontot is érdemes figyelembe venni, ha a vállalat szeretné átruházni ránk az üzembentartói jogokat, ugyanis, ha mi vagyunk az üzembentartók, azonos gépjárműkategóriában 2 éven belül továbbvihető a bonus besorolás másik járműre.

Mi a teendő, ha balesetet okozunk céges autóval?

Ha céges autóval balesetet szenvedünk, egyértelműen a balesetet okozó fél kötelező biztosítása fedezi kárainkat. Ezzel szemben problémásabb az a helyzet, ha mi vagyunk a baleset okozói, ilyenkor ugyanis jellemzően saját zsebből kell fizetnünk a céges autó javításának költségeit vagy azoknak egy részét abban az esetben, ha az autó nem rendelkezik CASCO-val. Két tényezőtől függ, hogy a javítási költség mekkora részét kell kifizetnünk: az egyik, hogy vezetői vagy nem vezetői pozícióban dolgozunk-e, a másik pedig, hogy a baleset gondatlanság miatt vagy szándékosan történt-e. A vezetői pozícióban dolgozóknak akkor is meg kell téríteniük a teljes kárösszeget a munkáltató felé, ha a baleset véletlenül következett be, míg a nem vezetői pozíciót betöltők vétlen károkozás esetén enyhébb következményekkel számolhatnak: nekik a javítás költségeit csak a négyhavi távolléti díj mértékéig kell megtéríteniük. Súlyos gondatlanságból vagy szándékosan okozott baleset bekövetkeztekor mind a vezetői, mind a nem vezetői pozícióban dolgozók a teljes kárösszeggel tartoznak munkáltatójuknak. Természetesen a vétlen fél a kárait a céges autó kötelező biztosításának terhére rendezheti. A munkaszerződésben minden esetben fel kell tüntetni a céges eszközök birtoklására vonatkozó szabályokat, valamint az esetleges károkozás következményeit – munkavállalóként ezt a pontot is figyelmesen olvassuk át, mielőtt aláírjuk a szerződést, munkáltatóként pedig feltétlenül térjünk ki erre a hivatalos dokumentumban.

Ha a munkavállaló a céges autó üzembentartója…

A járművel kapcsolatos költségek és kötelességek mindig az üzembentartót terhelik – így van ez akkor is, ha a munkáltató átruházza a munkavállalóra az üzembentartói jogokat, és a cég csak tulajdonosként szerepel a szerződésen. Ilyenkor üzembentartóként nemcsak a gépjárműadót és a KGFB díját kell fizetnünk, hanem baleset bekövetkeztekor a járműben okozott károk helyreállításáról is nekünk kell gondoskodni. Kivéve természetesen, ha a balesetben mi voltunk a vétlen fél, ugyanis ilyenkor a baleset okozójának a KGFB-je téríti meg kárainkat. Ne feledjük: az üzembentartói jog a tulajdonos általi visszavonásig érvényes, így üzembentartó munkavállalóként erről lemondani nem tudunk.

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 03.