Kötelező biztosítás kalkulátor 2022
Kötelező biztosítás kalkulátor 2022
Kalkuláljon és spóroljon nálunk!

Egyszerű KGFB összehasonlítás, online biztosításkötés árgaranciával.

Díjszámítás
Biztosítók az oldalon
AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.
Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
Európai Utazási Biztosító Zrt.
Generali Biztosító Zrt.
Genertel Biztosító Zrt.
Groupama Biztosító Zrt.
K&H Biztosító Zrt.
KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
Magyar Posta Biztosító Zrt.
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt..
UNIQA Biztosító Zrt.
Wáberer Hungária Biztosító Zrt.
Cherrisk by UNIQA

4 kérdés és 4 válasz a kötvényszámról

Sokszor hallhatjuk a biztosítási szerződések kapcsán, mennyire fontos, hogy a kötvényszám mindig kéznél legyen. Ezzel kapcsolatban több kérdés is felmerülhet, például, hogy hol található a biztosítási kötvényszám, milyen esetekben lehet rá szükség, és miért fontos, hogy magunkkal vigyük. Cikkünkből mindezekre választ kaphat!

Mi az a biztosítási kötvényszám és hol található?

A kötvényszám a biztosítási szerződések azonosítója, így nemcsak a KGFB kapcsán, de minden egyéb biztosításnál is találkozhatunk ezzel. Ha online kötöttünk biztosítást, e-mailben kapjuk meg a biztosítási kötvényt, egyéb esetben pedig papíralapon – ezt a dokumentumot jól őrizzük meg, ugyanis ezen található a kötvényszám is, általában a kötvény fejlécében. Egyes társaságok a kötvényszámot szerződésszámnak is szokták nevezni, ezért, ha az előbbi kifejezést nem találjuk a kötvényen, valószínűleg az utóbbit kell keresnünk.

Kötelező biztosítás kalkulátor

Kedvező kötelező biztosítási ajánlatok, akár már aznapi fedezettel!

Díjszámítás »

Nem tudom a kötvényszámom, mit tegyek?

Felmerülhet a kérdés, hogy mi a teendő akkor, ha nem tudjuk vagy nem találjuk a szerződés azonosítóját, kihez fordulhatunk ilyenkor segítségért. A kötelező biztosítás lekérdezéséhez hasonlóan ebben az esetben is érdemes először végignézni az e-maileinket és a hivatalos iratokat, hátha megtaláljuk a kötvényt. Ha nem járunk sikerrel, a biztosítónknál érdeklődhetünk: ők segítségünkre lesznek a kötvényszám lekérdezésében, valamint a kötvény másolatát is elkérhetjük tőlük.

Milyen helyzetekben szükséges a kötvényszám?

  1. Egy baleset bekövetkeztekor a kárrendezéshez ki kell töltenünk a kék-sárga baleseti bejelentőt. A nyomtatványon meg kell adnunk a biztosítási kötvényszámunkat, ugyanis ez alapján azonosítható be a szerződésünk. Jól látható, hogy nem elég, ha otthon gondosan megőrizzük a kötvényt, az is fontos, hogy felírjuk a KGFB kötvényszámot és az autóban is nálunk legyen.

  2. Biztosítóváltásnál is szükségünk van a kötvényszámra, ha szeretnénk megtartani korábbi bonus-malus besorolásunkat, az új biztosítónk ugyanis ez alapján tudja lekérni a kártörténeti adatainkat korábbi biztosítónktól. Ha ezt az adatot pontatlanul adjuk meg, sokkal magasabb is lehet a KGFB díja, hiszen így a biztosító nem veszi figyelembe a besorolásunkat. Ha kiszúrjuk, hogy a biztosító nem a bonus besorolásunknak megfelelően számította a biztosítási díjat, egy kártörténeti igazolás beküldésével ez módosítható, ám ez ügyben időben kell intézkednünk.

  3. Ha bármilyen ügyet szeretnénk intézni vagy kérdést feltenni a biztosításunkkal kapcsolatban, a kötvényszám az az adat, amely alapján a biztosító beazonosítja a szerződésünket, így az ügyintézésnél is ezt kell megadnunk.

Még nem érkezett meg a kötvény, érvényes a biztosításom?

Fontos tudni, hogy a kötelező biztosítás akkor is érvényes, ha a kötvényt még nem küldte meg a biztosító, de vajon ilyenkor hogyan tudjuk igazolni, hogy valóban megkötöttük a biztosítást? Ilyen esetben a biztosítási ajánlat bizonyítja, hogy érvényes a kötelezőnk – akkor is, ha még nem fizettük be az aktuális díjat. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a szerződéskötést követő 60 napban feltétlenül rendezzük a díjhátralékot, különben a biztosító díjnemfizetés miatt felmondja a szerződésünket. Ha a Biztosítás.hu-n keresztül kötöttünk, a díjfizetés esedékességéről e-mailben értesítést kapunk, de ha nem érkezik csekk vagy díjbekérő a biztosítótól, mindenképpen járjunk utána, hogy mi lehet az oka, ugyanis az ügyfél felelőssége, hogy a befizetés időben megtörténjen.

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2022. 05. 03.